Vi udvikler og skaber værdi for virksomheder, der vil, tør og gør noget.

Cases kan filtreres i følgende ydelser

Masker i Marsken

Foreningen Masker i Marsken stod overfor lanceringen af Danmarks nye Strikkefestival, Masker i Marsken, og havde i den forbindelse brug for at udbrede kendskabet til festivalen og sætte skub i billetsalget. Vi var med fra start, og her hjalp vi indledningsvist foreningen med at udarbejde en visuel identitet, designmanual og hjemmeside, som havde til formål at informere om festivalen til både interessenter, frivillige, stadeholdere og gæster.

Se resultatet

N.T. Bolig Pavillon

Hos N.T. i Tinglev ønskede de at udbrede kendskabsgraden til deres nyeste forretningsområde, N.T. Bolig Pavillon, og på samme tid vedligeholde det lokale kendskab til deres tre andre forretningsområder. De ville gerne øge deres online tilstedeværelse og ønskede at udforske nye digitale platforme og kanaler.

Se resultatet

Klosterbiler

Klosterbiler i Løgumkloster ønskede at øge deres online tilstedeværelse og udforske nye digitale muligheder. Det første, vi sammen med bilforhandleren iværksatte, var en opstartsworkshop, hvor vi afdækkede og identificerede behov og proces samt kundernes rejse gennem Klosterbiler.

Se resultatet

Fredericia Maskinmesterskole (FMS)

Fredericia Maskinmesterskole havde i 2021 to afdelinger i henholdsvis Fredericia og Esbjerg med et ønske om også at etablere sig i Sønderborg. I den forbindelser varetog vi public affairs-opgaven og hjalp med at åbne de rette døre til de rette netværk, så idéen om en maskinmesterskole blev betragtet som noget positivt hos de rette personer.

Se resultatet

Vojens Gymnastik- og Idrætsefterskole (VGIE)

I 2017 kom VGIE til os med et ønske om at omlægge deres offline annoncering til online markedsføring. Vi udarbejdede derfor en overordnet kommunikationsstrategi, der dannede ramme for al kommunikation og markedsføring – hvor både budskaber, målgrupper og kanaler blev fastlagt, så de kunne fungere som pejlemærke for alle kommunikations- og markedsføringsindsatser.

Se resultatet

VinduesTeknikeren

Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi.

Se resultatet

Naturbiogas Sode

Med visionen om at koble Haderslev Næs til hele Danmarks grønne omstilling stod Naturbiogas Sode overfor en vanskelig kommunikationsudfordring, da de skulle formidle specialistviden til en lokalbefolkning og kommune i forbindelse med indhentning af tilladelse til rejsning af biogasanlæg på Haderslev Næs.

Se resultatet

Biltema

Biltema har vokseværk i Danmark.

Den ambitiøse vækststrategi indeholder et mål om at nå 25 danske butikker inden udgangen af 2025, og mens vi hos KALB har samarbejdet med Biltema Danmark, har den svenske detailgigant allerede åbnet sit danske varehus nummer 16.

Se resultatet

Det Blå Gymnasium – Tønder

I 2020 kom Det Blå Gymnasium fra Tønder til os, da de ønskede at være mere målrettede i forhold til brugen af online markedsføring og skabe en rød tråd i deres indsats.
Vi udarbejdede derfor i fællesskab en onlinestrategi og årsplan. Efterfølgende satte vi strøm til planen og førte den ud i livet.

Se resultatet

Naturstyrelsen

Naturstyrelsen står overfor åbningen af 15 naturnationalparker i løbet af 2022 og 2023.

I den forbindelse har Naturstyrelsen et ønske om at skabe et subbrand/signatur, der samler alle 15 naturnationalparker under samme visuelle udtryk, samtidig med at der er tydelige referencer til det overordnede brand – nemlig Naturstyrelsens krone.

Se resultatet

Aabenraa Kommune / Nørreportkvarteret

Hen over foråret og sommeren 2022 blev syv forskellige kunstværker etableret i Nørreportkvarteret i Aabenraa.

I den forbindelse ønskede Aabenraa Kommune at fremme formidlingen, ejerskabet og forankringen for de nye kunstværker hos Aabenraas borgere og turister – og her kom KALB ind i billedet.

Se resultatet

Dansk Skoleforening

Dansk Skoleforening organiserer alle skoler og dagtilbud for mindretallet syd for grænsen og har i alt omkring 1700 medarbejdere fordelt på skoler, institutioner og administration.

Se resultatet

Karl D. Petersen

Da Karl D. Petersen ønskede at blive skarpere på deres klimaregnskab og klimakommunikation, tog de fat på os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning

Se resultatet

Munkensdam Gymnasium

Langt de fleste virksomheder og organisationer oplever på et tidspunkt at blive udsat for kritik – og i den forbindelse at blive genstand for mediernes opmærksomhed.
Nogle gange ved man godt på forhånd,

Se resultatet

Kohberg Bakery Group

Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.

Se resultatet

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.