Karl D. Petersen
Klimaregnskab og klimakommunikation
Tømrer- og snedkervirksomheden Karl D. Petersen er forankret helt tilbage i 1827, og de har gennem de senere år oplevet stor udvikling. De har stadig formået at holde fast i kernen af deres virksomhed.
Da Karl D. Petersen ønskede at blive skarpere på deres klimaregnskab og klimakommunikation, tog de fat på os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning.
Som deres SMV:Grøn-rådgivere iværksatte vi et workshopforløb, hvor vi gav dem rådgivning og sparring med fokus på klimaregnskab, målsætninger og relevante budskaber til den fremtidige kommunikation.
Workshopforløbet var opdelt i to dele:
Del 1: Rådgivning og sparring ifm. udarbejdelse af grønt regnskab
Del 2: Rådgivning ifm. udarbejdelse af strategi og plan for klimakommunikation.
Forløbet havde alt i alt til formål at styrke Karl D. Petersen i forhold til bundlinje, adgang til offentlige kunder, krav fra samarbejdspartnere og andre kunder samt branding og rekruttering.
Vi leverede:
1
Rådgivningsforløb
1 Rådgivningsforløb
2 Kommunikationsstrategi med grønt fokus
3 Køreplan for klimakommunikation
Kommunikationsstrategi med grønt fokus
Køreplan for klimakommunikation
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.
