Karl D. Petersen

Klimaregnskab og klimakommunikation

Tømrer- og snedkervirksomheden Karl D. Petersen er forankret helt tilbage i 1827, og de har gennem de senere år oplevet stor udvikling. De har stadig formået at holde fast i kernen af deres virksomhed.

Da Karl D. Petersen ønskede at blive skarpere på deres klimaregnskab og klimakommunikation, tog de fat på os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning.

Som deres SMV:Grøn-rådgivere iværksatte vi et workshopforløb, hvor vi gav dem rådgivning og sparring med fokus på klimaregnskab, målsætninger og relevante budskaber til den fremtidige kommunikation.

Workshopforløbet var opdelt i to dele:

Del 1: Rådgivning og sparring ifm. udarbejdelse af grønt regnskab
Del 2: Rådgivning ifm. udarbejdelse af strategi og plan for klimakommunikation.
Forløbet havde alt i alt til formål at styrke Karl D. Petersen i forhold til bundlinje, adgang til offentlige kunder, krav fra samarbejdspartnere og andre kunder samt branding og rekruttering. 

Vi leverede:

1

Rådgivningsforløb

Rådgivningsforløb

Kommunikationsstrategi med grønt fokus

Køreplan for klimakommunikation

2

Kommunikationsstrategi med grønt fokus

3

Køreplan for klimakommunikation

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.