VinduesTeknikeren
SMV:Grøn
Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi. Helt konkret havde de brug for specialister med erfaring i kommunikation, som kunne rådgive dem i spørgsmålet: ”Hvordan fremhæver vi vores grønne og bæredygtige budskaber?”
VinduesTeknikeren er specialiseret i vedligeholdelse og servicering af vinduer og døre. Hvor de før var på B2B-markedet, er de nu trådt ind på B2C-markedet. Deres koncept er at hjælpe privatkunder med vedligeholdelse af vinduer og døre. Det gør de ud fra devisen om, at grundig vedligeholdelse er med til at forlænge vinduernes og dørenes levetid, så man undgår at skifte vinduer og døre i tide og utide.
I fællesskab med VinduesTeknikeren lagde vi en plan, der skal give brandet et godt fodfæste på markedet og give konceptet luft under vingerne. Det vigtigste var at få lagt et godt fundament.
Vi startede derfor med at analysere og undersøge markedet for at fastlægge relevante målgrupper og udforske deres incitamenter for at blive kunde hos VinduesTeknikeren. Med det havde vi fundamentet til at udarbejde en samlet strategi for VinduesTeknikerens budskaber og kommunikationsaktiviteter de.
Herefter hjalp vi med at sikre, at strategien blev ført ud i livet. Det gjorde vi ved at udarbejde en strategi for sociale medier, en handleplan og en årsplan.
Vi leverede:
1
Rådgivningsforløb
1 Rådgivningsforløb
2 Kommunikationsstrategi med anbefalinger
3 Målgruppe- og konkurrentanalyse
4 Årsplan for alle kommunikationsaktiviteter
Kommunikationsstrategi med anbefalinger
Målgruppe- og konkurrentanalyse
4
Årsplan for alle kommunikationsaktiviteter
Indsatsen resulterede i:
Et solidt fundament for at starte kommunikationen op.
Kohberg Bakery Group
Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.
Karl D. Petersen
Da Karl D. Petersen ønskede at blive skarpere på deres klimaregnskab og klimakommunikation, tog de fat på os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.