Om Masker i Marsken

Foreningen Masker i Marsken stod overfor lanceringen af Danmarks nye Strikkefestival, Masker i Marsken, og havde i den forbindelse brug for at udbrede kendskabet til festivalen og sætte skub i billetsalget. Vi var med fra start, og her hjalp vi indledningsvist foreningen med at udarbejde en visuel identitet, designmanual og hjemmeside, som havde til formål at informere om festivalen til både interessenter, frivillige, stadeholdere og gæster.

Festivalen har masker, marsk og mindfulness som omdrejningspunkt, og det er interesser, der henvender sig til personer af alle aldre og køn. Med dette for øje samt målgruppernes forskellige kunderejser og behov udarbejdede vi en digital strategi og et årshjul for foreningens kommunikations- og markedsføringsindsatser, som vi løbende hjælper med at eksekvere og udvikle på. Kampagnerne har haft særligt fokus på branding, salg af billetter og workshops samt tilmeldinger til nyhedsbrev.

For at aktivere det yngre strikkesegment indledte vi flere samarbejder med influencers på Instagram, som gennem giveaways på deres profiler udbredte kendskabet til festivalen. Vi har yderligere hjulpet foreningen med at designe og opsætte diverse markedsføringsmaterialer til festivalen, for eksempel bannere, foldere og merchandise, og håndtere deres PR-initiativer.

Vi leverede:

1

Visuel identitet og designmanual

1 Visuel identitet og designmanual

2 Hjemmesidedesign og opbygning

3 Kommunikations- og markedsføringsstrategi

4 Årsplan/kampagneplan for Facebook, Google Ads, Instagram samt retargeting på tværs af kanaler

5 Influencer marketing

6 Nyhedsbrev (design, udsendelse og opfølgning)

7 Opsætning og administration af onlinekampagner

8 PR

2

Hjemmesidedesign og opbygning

3

Kommunikations- og markedsføringsstrategi

4

Årsplan/kampagneplan for Facebook, Google Ads, Instagram samt retargeting på tværs af kanaler

5

Influencer marketing

6

Nyhedsbrev (design, udsendelse og opfølgning)

7

Opsætning og administration af onlinekampagner

8

PR

Indsatsen resulterede i:

  • Øget rækkevidde
  • Udbredelse af kendskab til festivalen
  • Højere eksponering
  • Mere end 1000 subskribere på nyhedsbrev
  • Flere besøgende på hjemmeside
  • Mere end 2000 solgte billetter

Cases

Kohberg Bakery Group

Kohberg Bakery Group

Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.

Se resultatet

VinduesTeknikeren

VinduesTeknikeren

Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi.

Se resultatet

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.