Masker i Marsken
Danmarks modigste strikkefestival
Foreningen Masker i Marsken stod overfor lanceringen af Danmarks nye Strikkefestival, Masker i Marsken, og havde i den forbindelse brug for at udbrede kendskabet til festivalen og sætte skub i billetsalget. Vi var med fra start, og her hjalp vi indledningsvist foreningen med at udarbejde en visuel identitet, designmanual og hjemmeside, som havde til formål at informere om festivalen til både interessenter, frivillige, stadeholdere og gæster.
Festivalen har masker, marsk og mindfulness som omdrejningspunkt, og det er interesser, der henvender sig til personer af alle aldre og køn. Med dette for øje samt målgruppernes forskellige kunderejser og behov udarbejdede vi en digital strategi og et årshjul for foreningens kommunikations- og markedsføringsindsatser, som vi løbende hjælper med at eksekvere og udvikle på. Kampagnerne har haft særligt fokus på branding, salg af billetter og workshops samt tilmeldinger til nyhedsbrev.
For at aktivere det yngre strikkesegment indledte vi flere samarbejder med influencers på Instagram, som gennem giveaways på deres profiler udbredte kendskabet til festivalen. Vi har yderligere hjulpet foreningen med at designe og opsætte diverse markedsføringsmaterialer til festivalen, for eksempel bannere, foldere og merchandise, og håndtere deres PR-initiativer.
Indsatserne har blandt andet resulteret i mere end 1000 subscribers på nyhedsbrev og mere end 2000 solgte billetter til den første festival i 2022.
Vi leverede:
1
PR
1 PR
2 Kommunikations- og markedsføringsstrategi
3 Hjemmesidedesign og opbygning
4 Visuel identitet og designmanual
Kommunikations- og markedsføringsstrategi
Hjemmesidedesign og opbygning
4
Visuel identitet og designmanual
5
Årsplan/kampagneplan for Facebook, Instagram, Google Ads samt retargeting på tværs af kanaler
5 Årsplan/kampagneplan for Facebook, Instagram, Google Ads samt retargeting på tværs af kanaler
6 Opsætning og administration af onlinekampagner
7 Nyhedsbrev (design, udsendelse og opfølgning)
8 Influencer marketing
6
Opsætning og administration af onlinekampagner
7
Nyhedsbrev (design, udsendelse og opfølgning)
8
Influencer marketing
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.