Om Naturbiogas Sode
Med visionen om at koble Haderslev Næs til hele Danmarks grønne omstilling stod Naturbiogas Sode overfor en vanskelig kommunikationsudfordring, da de skulle formidle specialistviden til en lokalbefolkning og kommune i forbindelse med indhentning af tilladelse til rejsning af biogasanlæg på Haderslev Næs.
For at kunne indhente en tilladelse til opbygning af deres biogasanlæg i Haderslev, skulle der et flertal til, og dette kunne kun opnås via en intensiv faglig kommunikations- og informationsindsats. Byrådet skulle informeres om de ruter, transporter og andre konsekvenser, der måtte have indvirkning på lokalsamfund og -område. Og en sådan specialistinformation er ikke lige sådan at fremlægge, så den også er præcis og forståelig.
KALB sørgede for at visualisere kørsler, udarbejde informationsmateriale og agerede kontinuerligt kommunikationsrådgivere i en sag, der fik megen opmærksomhed fra flere forskellige kanter.
Vi leverede:
1
Varetagelse af kommunikationsindsatsen overfor kommunen og flere forskellige interessenter
1 Varetagelse af kommunikationsindsatsen overfor kommunen og flere forskellige interessenter
2 Visualisering af informationsmateriale
3 Løbende kommunikationsrådgivning
4 Håndtering af online kanaler – web og SoMe
2
Visualisering af informationsmateriale
3
Løbende kommunikationsrådgivning
4
Håndtering af online kanaler – web og SoMe
Indsatsen resulterede i:
- Stabilt elevoptag
- Større synlighed på udvalgte geografiske områder
- Flere besøgende på udvalgte landingsider
- Øget rækkevidde
Cases
Kohberg Bakery Group
Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.
VinduesTeknikeren
Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi.
Karl D. Petersen
Da Karl D. Petersen ønskede at blive skarpere på deres klimaregnskab og klimakommunikation, tog de fat på os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.