Strategi
Strategisk kommunikation kræver en klar kurs – og klar tale.
Strategi
Strategisk kommunikation handler om at favne og formidle din forretning. Det kræver en klar kurs – og klar tale.
Hos KALB sætter vi gang i det strategiske kommunikationsarbejde ved at identificere jeres udfordringer og rådgive om jeres muligheder. Dernæst finder vi ind til den vigtige kernefortælling, der er kernen i god kommunikation. Under hele rejsen fra idé til køreklar strategi sørger vi for at tage jer med – og være jeres troværdige rådgivere fra start til slut.
Kommunikations-strategi
Vi skaber rammen for din kommunikation med en skarp og anvendelig kommunikationsstrategi.
Kernefortælling & purpose
Hvad er jeres fælles fortælling? Dén, I alle sammen mere eller mindre kan se jer selv i – og den, som I gerne vil vise verden?
Employer branding
I vil gerne være verdens bedste arbejdsplads. Men er I det, hvis man spørger medarbejderne? Ved verden, at I er det? Og hvad gør I for at være det?
PR &
pressehåndtering
Vi identificerer den gode historie om og i din virksomhed, og tilpasser den til målgruppen gennem de bedst egnede kanaler.
Public Affairs
Vi finder de rette døre til de rette netværk, så I kan få jeres budskab ud at leve.
PR-strategi
Kampagner & konceptudvikling
Vi skaber kampagner og koncepter, der flytter mennesker, holdninger og adfærd.
Procesfacilitering & workshops
Når idéer skal udvikles, samtaler skal faciliteres eller mennesker skal mødes, træder vi til og faciliterer processen fra drejebog til evaluering.
Analyse
Undgå gætværk og antagelser og få i stedet et reelt indblik i, hvad der rykker for lige netop din målgruppe.
En stærk kommunikationsstrategi understøtter forretningens mål.
Hvad indeholder den?
En kommunikationsstrategi kan udfoldes på mange måder afhængigt af, hvad din virksomhed har brug for og ønsker at opnå.
Som regel indeholder den elementer som formål, mål, målgruppeanalyse, budskaber og kanaler – i nogle tilfælde også et kriseberedskab. Hvad din virksomhed har brug for, finder vi ud af i fællesskab – her har vi gode erfaringer med at afholde workshops, hvor relevante medarbejdere inddrages og giver deres besyv med. Ofte gemmer der sig vigtige guldkorn og erfaringer blandt virksomhedens medarbejdere, som gør kommunikationsstrategien endnu skarpere.
Fordelen for din virksomhed i at have en gennemarbejdet kommunikationsstrategi er, at den bidrager til at skabe en stærk og konsistent identitet, der understøtter dit brand og dit budskab. For at bruge en kendt udtryk er den med til at skabe den røde tråd i din kommunikation – og så gør den det nemmere for dig at målrette din kommunikation, fordi kommunikationsstrategien giver dig en bedre forståelse for din målgruppe. Når du kender din målgruppe, er det nemmere at vide, hvor og hvordan du når dem.
Har du brug for en hånd med at implementere strategien, kan vi også hjælpe dig med det – uanset om dit budskab skal ud over rampen digitalt, i billeder eller i medierne.
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.