Krise

Skræddersyet rådgivning gennem kriser og forandring.

Krise

Vi arbejder med krise- og forandringskommunikation. Uanset hvilken situation din virksomhed befinder sig i, står vi klar til at hjælpe dig, så du undgår, at krisen eskalerer, eller forandringen slår fejl.

Vi tager kriser og forandringer dybt alvorligt – og vi mener, at alle virksomheder, uanset råstyrke, står stærkest med en gennemarbejdet plan. En plan, som vi skræddersyer til din virksomhed. Vi er djævlens advokat og dine øjne udefra.

En god krisekommunikationsplan svarer blandt andet på, hvem der udtaler sig om hvad, og hvordan sociale medier håndteres under krisen. Men mange virksomheder finder først ud af, at de mangler et beredskab for krisehåndtering den dag, krisen faktisk rammer.

Hos KALB har vi mange års erfaring med krise- og forandringskommunikation. Med strategisk og visuel kommunikation guider vi virksomheder gennem forandringer. Vi hjælper med at finde kammertonen i krisen og stiller de spørgsmål, der klæder dig og din virksomhed på til at komme sikkert om på den anden side.

Akut krisekommunikation

Trækker det op til uvejr? Vi står klar med beredskabet dag og nat, hvis du har brug for kommunikationshjælp under krisen.

Kriseberedskab

Vi lægger en klar mediestrategi for håndteringen af kritiske journalister og reaktioner på sociale medier.

Issues Management

Vi arbejder ud fra mulige scenarier, og træner krisen sammen med medarbejderstaben, før den opstår.

PR &
pressehåndtering

Vi identificerer den gode historie om og i din virksomhed, og tilpasser den til målgruppen gennem de bedst egnede kanaler.

Public Affairs

Vi finder de rette døre til de rette netværk, så I kan få jeres budskab ud at leve.

PR-strategi

Med en PR-strategi vinkler vi historien til den enkelte målgruppe og sikrer jer maksimal mulighed for at få jeres historie fortalt.

Krisesimulering

Med vores krisesimulator-workshop træner vi jer i en fiktiv og virkelighedstro krise skabt til lejligheden, så den passer præcist til jeres virksomhed.

Procesfacilitering & workshops

Vi er din neutrale facilitator. Vi leder en given proces, så alle deltagere føler sig hørt, og så deltagernes faglighed bliver udnyttet til fulde.

Medietræning

Vi skræddersyer et medietræningsforløb, som ruster dig og dine kollegaer til at beskytte virksomhedens omdømme.

Vi finder kammertonen i kriser og hjælper jer sikkert gennem stormvejret.

Krisens forløb

Der kan ske meget under en krisesag. Vi holder det kølige overblik og det kolde vand i blodet.

Under krisen

Vi lægger en klar mediestrategi for håndteringen af kritiske journalister og reaktioner på sociale medier, og vi kommer med anbefalinger til, hvordan du kommunikerer, uanset om det er eksternt til pressen eller internt i din virksomhed, organisation eller uddannelsesinstitution. Men vigtigst af alt står vi ved din side med støtte, råd og vejledning – også når alle andre er gået hjem, og det kun er internettets trolde, der er vågne. Og så minder vi dig undervejs om, at man aldrig skal spilde en god krise. En krise rummer nemlig også mange muligheder for at få taletid og for at kommunikere værdier.

Kom videre efter krisen

Når shitstormen har lagt sig (helt opløst og ikke bare gået i dvale), hjælper vi jer med at opsummere og evaluere forløbet. Hvad gik godt – og hvor skal vi gøre det bedre næste gang for at undgå en ny krise? Hvor slemt blev tabet – og hvad vandt vi undervejs?

Hvis du vil tale med nogle af de virksomheder og organisationer, vi har rådgivet i en krisetid, så ring gerne til Marianne. Vi henviser dig uden tøven.

Stormer det?

Vi står klar til at hjælpe jer sikkert gennem stormvejret. Står du midt i en krisesituation, kan du altid kontakte Marianne – også om søndagen. For kriser holder som bekendt ikke weekend…