Om Fredericia Maskinmesterskole
Fredericia Maskinmesterskole havde i 2021 to afdelinger i henholdsvis Fredericia og Esbjerg med et ønske om også at etablere sig i Sønderborg. I den forbindelser varetog vi public affairs-opgaven og hjalp med at åbne de rette døre til de rette netværk, så idéen om en maskinmesterskole blev betragtet som noget positivt hos de rette personer.
Skolen er nu etableret i Sønderborg, og vi er fortsat skolens kommunikations- og markedsføringsbureau. Med udgangspunkt i en undersøgelse blandt studerende og tidligere studerende har vi udarbejdet en kernefortælling samt en brand- og onlinestrategi på tværs af tre afdelinger og skolens forskellige platforme med fokus på fremtidens maskinmestre.
Vi leverede:
1
Kernefortælling
1 Kernefortælling
2 Brand- og onlinestrategi samt års- og kampagneplaner – både i forhold til Google Ads, Facebook, Instagram, YouTube samt retargeting på tværs af platforme
3 Oprettelse og administration af alt online markedsføring
4 Håndtering af online kanaler – web og SoMe
5 Tekst til kampagner
6 Løbende sparring og rådgivning i forbindelse med nye markedsføringstiltag
2
Brand- og onlinestrategi samt års- og kampagneplaner – både i forhold til Google Ads, Facebook, Instagram, YouTube samt retargeting på tværs af platforme
3
Oprettelse og administration af alt online markedsføring
4
Kampagneplaner
5
Tekst til kampagner
6
Løbende sparring og rådgivning i forbindelse med nye markedsføringstiltag
Indsatsen resulterede i:
- En stærk brandprofil – skolen ved, hvad de står for på tværs af de tre afdelinger
- Større rækkevidde og synlighed online
- Flere besøgende på udvalgte landingsider
Cases
Kohberg Bakery Group
Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.
VinduesTeknikeren
Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi.
Karl D. Petersen
Da Karl D. Petersen ønskede at blive skarpere på deres klimaregnskab og klimakommunikation, tog de fat på os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.
Bureaudirektør