Klimakommunikation

Mod til at fortælle om den grønne forandring

Klimakommunikation

Undgår I at kommunikere om jeres grønne initiativer af frygt for at blive beskyldt for greenwashing?

Klimakommunikation handler om at skabe et troværdigt og inspirerende narrativ for virksomhedens bæredygtige tiltag. Hos KALB forstår vi, at det kan være svært at navigere mellem greenwashing og greenhushing – og endnu sværere at finde modet til at kommunikere tydeligt om ESG-indsatserne.

Med Forbrugerombudsmandens kvikguide som kompas skaber vi fortællinger, der er ærlige, dokumenterbare og strategisk funderede. KALB bringer hjerte og hjerne ind i jeres klimakommunikation og hjælper med at gøre virksomhedens grønne indsats synlig og autentisk. Sammen udvikler vi en fortælling, der engagerer og inspirerer, uden at kompromittere troværdigheden – og gør jeres grønne budskaber til en aktiv del af jeres strategi.

Giv klimakommunikationen mod og mening.

Tal grønt, klart og tillidsvækkende

Hvordan synliggør I jeres vision om at tage ansvar overfor en kommende generation af både kunder og medarbejdere, som har den grønne, sociale dagsorden som topprioritet?

Hos KALB ser vi klimakommunikation som en mulighed for at skabe forbindelse mellem virksomhedens værdier og dens bæredygtige indsats. Mange virksomheder har gode historier at fortælle, men frygter at balancere mellem greenwashing og greenhushing.

Vi guider jer sikkert gennem denne udfordring, så I tør dele jeres grønne ambitioner med hjerte og integritet. Ved at gøre klimakommunikation til en aktiv del af jeres strategi skaber vi ærlige og produktnære fortællinger, som både inspirerer og motiverer.

Med KALB ved jeres side sikrer vi, at kommunikationen ikke kun er dokumentérbar og troværdig, men også engagerende – så virksomhedens grønne rejse står stærkt og klart for omverdenen. Vi arbejder tæt sammen med jer, så klimakommunikationen bygger på gennemsigtighed, mod og en vision, der gør ESG til en aktiv del af jeres fremtid.

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.