Analyse

Hvordan opfatter målgruppen egentlig jeres brand?

Analyse

Undgå gætværk om jeres målgruppe og få i stedet et stærkt indblik i, hvad der rykker for netop jeres målgruppe.

Hos KALB udfører vi målgruppeanalyser, som passer præcis til jeres virksomhed, så I bliver helt konkrete på, hvem I kommunikerer med og til – et perfekt værktøj til at definere jeres specifikke målgruppe(r).

En udefineret målgruppe skaber sjældent det ønskede resultat, fordi man ikke kender deres karakteristika, ønsker og behov. Det kan gøre en virksomheds markedsføring og kommunikation tvetydig – og derfor er en målgruppeanalyse en rigtig god investering. Det gør jer skarpe på, hvem jeres primære målgruppe er, og hvordan I bedst rammer netop de personer.

Når vi taler målgrupper, tænker folk ofte på virksomhedens kunder. Men nogle gange er der også behov for at tænke internt, for eksempel på medarbejderne, som I nogle sammenhænge også er en målgruppe, der er værd at blive klogere på. Det gælder blandt andet i forandringssituationer.

En analyse kan skrues sammen på flere måder.

Dataindsamling

Når vi hos KALB laver målgruppeanalyser, har vi forskellige tilgange til at indsamle data; kvalitativ metode og kvantitativ metode.

Ofte kombinerer vi de to for at få et stærkere billede af målgruppens karakteristika og mere data at bygge målgruppen op efter.

Går vi kvantitativt til værks, sker det gennem spørgeskemaundersøgelser, der skrues sammen efter det behov, I har i jeres virksomhed. En spørgeskemaundersøgelse giver et nemt og overskueligt overblik over en større mængde data, samtidig med at vi statistisk bearbejder data, der er indsamlet.

Er der behov for at dykke dybere ned i resultaterne, tager vi kvalitative metoder i brug, herunder for eksempel fokusgruppeinterview eller interviews med enkeltpersoner. Dette giver os mulighed for blandt andet at få uddybet svarene fra en spørgeskemaundersøgelse.

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.