Kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategien hjælper med at opnå forretningsmål
Kommunikationsstrategi
Hos KALB siger vi altid, at dét, I kommunikerer og markedsfører, skal understøtte jeres forretningsstrategi.
Derfor kan I forvente, at vi spørger ind til jeres virksomhed og målene for fremtiden – for det er netop dét, der skal danne fundament, når vi udarbejder en kommunikationsstrategi i samarbejde med jer. Vi vil gerne forstå jeres mål, værdier og budskaber, så vi sammen skaber en skarp og anvendelig kommunikationsstrategi, som I nemt kan implementere og eksekvere på.
En ramme for jeres fremtidige kommunikation.
Hvad indeholder den?
En kommunikationsstrategi kan udfoldes på mange måder afhængigt af, hvad virksomheden har brug for og ønsker at opnå.
Som regel indeholder den elementer som formål, mål, målgruppeanalyse, budskaber og kanaler – i nogle tilfælde også et kriseberedskab. Hvad jeres virksomhed har brug for, finder vi ud af i fællesskab – her har vi gode erfaringer med at afholde workshops, hvor relevante medarbejdere inddrages og giver deres besyv med. Ofte gemmer der sig vigtige guldkorn og erfaringer blandt virksomhedens medarbejdere, som gør kommunikationsstrategien endnu skarpere.
Fordelen for jeres virksomhed i at have en gennemarbejdet kommunikationsstrategi er, at den bidrager til at skabe en stærk og konsistent identitet, der understøtter dit brand og dit budskab. For at bruge et kendt udtryk er den med til at skabe den røde tråd i din kommunikation – og så gør den det nemmere for jer at målrette kommunikationen, fordi kommunikationsstrategien giver jer en bedre forståelse for din målgruppe.
Og når man kender sin målgruppe, er det nemmere at vide, hvor og hvordan man når dem.
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.