Kernefortælling & purpose

En klar kernefortælling giver hele organisationen en fælles forståelse af mål og værdier

Kernefortælling & purpose

I en verden, hvor kundernes opmærksomhed konstant flytter sig, er det afgørende for virksomheder at skille sig ud. Hos KALB hjælper vi virksomheder med netop dette gennem udvikling af stærke kernefortællinger.
En kernefortælling er ikke bare en beskrivelse af produkter eller tjenester; det er den dybere historie, der ligger bag jeres virksomheds eksistens, og som definerer jeres mission, vision, værdier og unikke identitet.

En stærk kernefortælling er hjertet i en virksomhed, der skaber en følelsesmæssig forbindelse til kunderne. Men det er ikke kun vigtig for eksterne interessenter. Internt i virksomheden kan kernefortællingen styrke kulturen og medarbejdernes engagement. Når medarbejdere føler stolthed over deres arbejdsplads og dens formål, er de mere motiverede til at yde deres bedste og blive ambassadører for brandet.

En stærk kernefortælling gør det muligt for virksomheder at skille sig ud på markedet, skabe en klar identitet, styrke kulturen og tiltrække opmærksomhed.

En fælles fortælling styrker kultur, brandidentitet og tiltrækning.

Sådan skaber vi kernefortællinger

Langvarig værdi – både internt og eksternt.

Hos KALB arbejder vi ofte med “The Golden Circle”-modellen, udviklet af Simon Sinek, når vi skaber kernefortællinger. Modellen består af tre niveauer:

1) Hvad en virksomhed gør

2) Hvordan den gør det

3) Hvorfor den gør det.

“Hvorfor” er det spørgsmål, der afdækker virksomhedens formål og eksistensberettigelse, hvilket kan skabe en dybere forbindelse til både kunder og medarbejdere. Når vi starter med “hvorfor”, taler vi direkte til den del af hjernen, der skaber tillid og loyalitet – og som træffer beslutninger. Derfor er det vigtigt at sætte virksomhedens formål i centrum og lade det danne grundlag for både kommunikation og strategi.

Hos KALB hjælper vi virksomheder med at udvikle og integrere en kernefortælling, der bliver en gennemført del af deres identitet. Vores erfaring viser, at det er et omfattende, men værdifuldt arbejde, som skaber langvarig værdi både internt og eksternt.

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.