Kohberg Bakery Group

CSR-rapport med grøn profil og strategisk sigte

Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar, og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt. Store samfundsaktuelle temaer som miljø, klima og bæredygtighed er en del af hverdagen i bageriet, og CSR-rapporten bliver udnyttet til at samle op og fortælle medarbejdere, kunder, forretningsvenner, myndigheder og konkurrenter om alle de gode initiativer og tiltag, bageriet har gang i.

Det kan være svært selv at lave koblingen mellem strategi og samfundsansvar – og her kom KALB ind i billedet. Med udgangspunkt i FN’s verdensmål og Kohbergs egen CSR-strategi udarbejdede vi rapporten med alle årets handlinger og resultater samt ambitiøse mål for det kommende år. Og vi tog rapporten skridtet videre, da vi ved hjælp af konkrete cases satte ansigt på menneskerne bag og formidlede, hvordan Kohberg tager socialt ansvar.

Det hele blev selvfølgelig sat op i et lækkert grafisk design, der skabte en klar rød tråd til Kohbergs visuelle univers, som kunder og samarbejdspartnere i forvejen kender.

Efter CSR-rapporten blev udgivet, gik vi i gang med at få historierne ud at leve. Her hjalp vi med strategisk rådgivning og eksekvering, hvor væsentlige dele af rapporten blev nedbrudt i enkeltfortællinger til hjemmeside, sociale medier, nyhedsbreve, PR og andre relevante kanaler.

Vi leverede:

1

Research og indsamling af data

Research og indsamling af data

CSR-tekster og cases

Grafisk opsætning af rapport

Videreformidling af udvalgte historier

2

CSR-tekster og cases

3
Grafisk opsætning af rapport

4

Videreformidling af udvalgte historier

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.