Krisesimulering

Træn til fremtidens kriser – forberedelse betaler sig

Krisesimulering

Alle virksomheder og organisationer løser kriser. Alt muligt kan ske i en helt almindelig hverdag:

  • Kunder, der føler sig uretfærdigt behandlet
  • Produktfejl – og måske produkter, der må trækkes tilbage
  • Uacceptabel adfærd blandt medarbejdere eller ledelsesrepræsentanter
  • Kampagner, der slår fejl

Ingen af disse kriser behøver blive fatale eller imageskadende. Dét, der gør forskellen, er, om jeres ledelse har en stærk krisekommunikationsmuskel. Dén muskel kan trænes – og det gør vi, når vi i KALB ruller vores krisesimulator ud til jeres ledelse og bestyrelse og sammen træner til fremtidens kriser.

Vi har udviklet en krisesimulator-workshop og træner både private og offentlige virksomheder, herunder uddannelsesinstitutioner. Hver gang udvikler vi en fiktiv og virkelighedstro krise, skabt til lejligheden, så den passer præcist ind i den konkrete verden, som din virksomhed eller organisation står i.

Vi hjælper virksomheder med at træne til fremtidens kriser.

Træn krisemusklen

Der er god grund til at bevidstheden om mulige kommende kriser skal skærpes.

Mange virksomheder, skoler og offentlige institutioner udfordres i dag på de indre linjer mere end nogensinde før, når det gælder kommunikation i mere kritiske anliggender. Kunder og andre interessenter stiller større og større krav, og de sociale medier kan også fungere som accelerator for en krise. Dermed stiger kravene til professionel kommunikation.

Når vi træner til fremtidens kriser sammen med bestyrelser, direktionen og den øvrige ledelse sætter vi spot på krisehåndtering – og i særlig grad det vi kalder Issues Management. Det drejer sig om at kunne identificere og håndtere issues, situationer og hændelser, der kan udvikles sig i en kritisk retning.

Vi stiller også ind på lederskab i en krise – og ser på den rolle, som ledere og andre nøglepersoner kan have i en krisesituation.

Vores kriseworkshop forløber over en dags tid, og formålet med dagen er at geare ledere og beslutningstagere til at kunne få øje på mulige issues, der kan udvikle sig til egentlige kriser. Og ikke mindst at sikre, at ledelsen bliver mere bevidst om både egen rolle og om, hvordan flere på hinanden følgende hændelser kan være et udtryk for mønstre, der kan udvikle sig til egentlig kommunikationskriser. I løbet af dagen stresstester vi jeres beredskab og evne til at håndtere krisen.

Klar til fremtidens kriser?

Vil du høre mere om muligheden for, at I bliver klædt bedre på til at håndtere fremtidens krise?