Om VGIE
I 2017 kom VGIE til os med et ønske om at omlægge deres offline annoncering til online markedsføring. Vi udarbejdede derfor en overordnet kommunikationsstrategi, der dannede ramme for al kommunikation og markedsføring – hvor både budskaber, målgrupper og kanaler blev fastlagt, så de kunne fungere som pejlemærke for alle kommunikations- og markedsføringsindsatser.
I den opgave lå også en opgradering af VGIEs hjemmeside, så kommende elever og deres forældre nemt kunne få overblik over mulighederne ved at vælge et efterskoleophold på VGIE.
I dag står vi fortsat for efterskolens betalte online markedsføring i tæt samarbejde med skolen.
Vi leverede:

1
Kommunikationsstrategi samt en års- og kampagneplan – både i forhold til Google Ads, Facebook, Instagram, YouTube, TikTok samt retargeting på tværs af platforme
2
Brugervenlig hjemmeside og SEO-optimering med henblik på specifikke søgeord
3
Oprettelse og administration af online markedsføringskampagner
4
Content til kampagnerne
5
Løbende sparring og rådgivning i forbindelse med nye markedsføringstiltag
1 Kommunikationsstrategi samt en års- og kampagneplan – både i forhold til Google Ads, Facebook, Instagram, YouTube, TikTok samt retargeting på tværs af platforme
2 Brugervenlig hjemmeside og SEO-optimering med henblik på specifikke søgeord
3 Oprettelse og administration af online markedsføringskampagner
4 Content til kampagnerne
5 Løbende sparring og rådgivning i forbindelse med nye markedsføringstiltag

Indsatsen resulterede i:
- Ventelister på kommende årgange – meget tidligere end før
- Større synlighed blandt målgruppen
- Flere besøgende på udvalgte landingsider
Cases
Aabenraa Kommune / Nørreportkvateret
Hen over foråret og sommeren 2022 blev syv forskellige kunstværker etableret i Nørreportkvarteret i Aabenraa.
I den forbindelse ønskede Aabenraa Kommune at fremme formidlingen, ejerskabet og forankringen for de nye kunstværker hos Aabenraas borgere og turister – og her kom KALB ind i billedet.
N.T. Bolig Pavillon
Hos N.T. i Tinglev ønskede de at udbrede kendskabsgraden til deres nyeste forretningsområde, N.T. Bolig Pavillon, og på samme tid vedligeholde det lokale kendskab til deres tre andre forretningsområder. De ville gerne øge deres online tilstedeværelse og ønskede at udforske nye digitale platforme og kanaler.