Digital kommunikation / Visuel kommunikation
Sælger du bæredygtige produkter, men ligner et konventionelt brand?
Visuel kommunikation
Har du styr på din virksomheds visuelle referencer? Stemmer de overens med dit produkt og dine værdier, og taler de til din målgruppe? Og hvordan skal du se ud, hvis du ønsker at kommunikere konventionelt, rebelsk eller moderne?
Din visuelle kommunikation handler ikke alene om æstetik. Æstetik, typografi og hierarki er blot visuelle redskaber. Vigtige redskaber, der – hvis de bruges rigtigt – taler ind i din virksomheds værdier og et behov hos din målgruppe. Når vi visuelt formår at tale dét formsprog, som giver mening for dit produkt og din modtager, skaber visuel kommunikation værdi for din forretning.
Har du overvejet, hvordan du visuelt kommunikerer til din målgruppe? Hvilket formsprog fortæller din historie? Med en stærk visuel identitet øger du sweetspottet mellem din virksomhed og din målgruppe.
Hos KALB er vi eksperter i at øge din fremtræden, herunder dit brand, med en gennemført og målrettet visuel kommunikation.
Hvad kendetegner en stærk visuel identitet?
En stærk visuel identitet har typisk følgende kendetegn:
1 Den er ensartet på alle markedsføringsmaterialer.
2 Den er unik og adskiller sig fra konkurrenternes.
3 Den passer til virksomheden og dens målgruppe.
4 Den er nem at genkende og huske.
5 Den kan bruges på tværs af forskellige medier og platforme.
6 Den kan skaleres op eller ned i størrelse uden at miste sin klarhed.
7 Den er tidløs og relevant – også frem i tiden.
1
Den er ensartet på alle markedsføringsmaterialer.
2
Den er unik og adskiller sig fra konkurrenternes.
3
Den passer til virksomheden og dens målgruppe.
4
Den er nem at genkende og huske.
5
Den kan bruges på tværs af forskellige medier og platforme.
6
Den kan skaleres op eller ned i størrelse uden at miste sin klarhed.
7
Den er tidløs og relevant – også frem i tiden.
Cases
Vojens Gymnastik og Idrætsefterskole (VGIE)
I 2017 kom VGIE til os med et ønske om at omlægge deres offline annoncering til online markedsføring. Vi udarbejdede derfor en overordnet kommunikationsstrategi, der dannede ramme for al kommunikation og markedsføring – hvor både budskaber, målgrupper og kanaler blev fastlagt, så de kunne fungere som pejlemærke for alle kommunikations- og markedsføringsindsatser.
Naturbiogas Sode
Med visionen om at koble Haderslev Næs til hele Danmarks grønne omstilling stod Naturbiogas Sode overfor en vanskelig kommunikationsudfordring, da de skulle formidle specialistviden til en lokalbefolkning og kommune i forbindelse med indhentning af tilladelse til rejsning af biogasanlæg på Haderslev Næs.
Digital kommunikation
Digital strategi & organisk indhold
Online kampagner & SoMe
Webudvikling & SEO
Visuel kommunikation
Grafisk design, video & animation