Tre gode råd til din markedsføringsplan

2020 står for døren, og det betyder, at næste års markedsføringsplan skal planlægges. Uanset om du er i en stor eller lille virksomhed, er det vigtigt, at virksomhedens markedsføring står helt skarp. En god plan er dét redskab, som giver dig et overblik over din markedsføringsindsats og dit markedsføringsbudget i årets løb.

Her får du tre korte råd, som du kan overveje, når du begynder din planlægning.

Hvad vil du opnå med din markedsføring?

Sæt klare mål! Det sætter rammerne for din markedsføringsindsats igennem årets løb, og de giver dig noget konkret at måle på. Samtidig er det vigtigt, at målene understøtter din virksomheds overordnede strategiske målsætning. Med klare mål kan du lægge en skarp markedsføringsplan, som optimerer dine chancer for at nå i mål.

Hvem vil du gerne ramme?

Find ud af, hvem du vil have i tale! Med andre ord: definér din målgruppe. Med en klar definition af din målgruppe kan du bedre målrette din markedsføring med de budskaber og til de medier, som netop din målgruppe favoriserer. Du kan tilrettelægge din markedsføring, så du er synlig på de on- og offline platforme, din målgruppe anvender, og i det tidsrum hvor de er mest aktive. På den måde øger du dine chancer for at blive set. Og nej, det gælder ikke at sige: ”jamen vi sælger jo til hele familien Danmark”. I så fald kan du godt begynde at spare lidt ekstra op til annoncebudgettet!

Hvor mange pengevil du bruge?

Money makes the world go around! Det er en god idé at beslutte dig for en økonomisk ramme – hvor mange penge du vil bruge på markedsføring i årets løb? En klar økonomisk ramme gør dig i stand til at lægge en markedsføringsplan, hvor du udnytter dine markedsføringskroner på den mest optimale måde, og dermed får mest for pengene. PS. Husk en buffer, så du har plads til at afvige positivt fra planen i årets løb!

Er du interesseret i, at vi lægger din markedsføringsplan for dig, så kontakt os på 72 44 11 01.

Hvad kan vi?

Rådgivning & strategi

Vi rådgiver om dine muligheder og i forhold til dine udfordringer, og vi arbejder med strategisk kommunikation, der giver retning og fokus

Udvikling & forandring

Med strategisk og visuel forandringskommunikation guider vi din organisation trygt gennem udviklingsprocesser

Krisehåndtering & kriseberedskab

Vi står klar, når shitstormen rammer – og vi udarbejder og træner beredskabet, der ruster dig til at håndtere potentielle kriser

Grafisk & visuel kommunikation

Vi forklarer komplicerede processer og bringer budskaber til live med grafisk og visuel kommunikation

Digital kommunikation

Sociale medier giver dig og din virksomhed mulighed for at gå i direkte dialog med kunder og andre målgrupper.

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.