Godt nok er kobber i høj kurs, og både de danske, engelske, tyske og andre europæiske statsbaner klager over, at kobberrørerne langs jernbanen bliver tyvstjålet i ét væk. Men at et par kobberstriber på en ellers i øvrigt ret ordinær hvid vase skulle kunne give en dansk isenkramkæde så meget smæk, det er alligevel noget. Og så dog! Kunne nogen ikke godt have regnet den ud på forhånd? Kähler har hypet den vase til hysteriske højder siden foråret, stemningen er blevet pisket op – og selvom isenkramkæden givet vis ikke har haft en kinamands chance for at gøre alle kunder glade, kunne de måske have forberedt sig lidt på den krisestemning, der hurtigt bredte sig da 16.000 vasehungrende kvinder lagde webshoppen ned. Hvem ved hvad et lille professionelt kriseberedskab kunne have gjort for kæden?

Gjorde nogen sig den ulejlighed at overveje om vase-hypen kunne give bagslag? Var der nogen, der kunne se det komme – var der mon nogen, der havde udarbejdet et lille listigt Q & A dokument – som udover at det ser pænt og velforberedt ud på papiret også er en arbejdsproces, der afdækker problemstillinger i en mulig krisesituation – og som dermed giver bolden op til HANDLING før krisen rammer. For – ja, ja, godt nok lever vi en moderne verden med alskens teknologi og smarte buzzwords, men noget ændrer sig ikke. Nemlig, at man får den omtale, man fortjener.

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev
... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.
Tak for din tilmelding
Din email er nu blevet tilføjet til vores nyhedsbrev. Og du vil nu løbende modtage vores tips & tricks.