fbpx

Rådgivning
& strategi

Sparring og rådgivning til ledelsen

KALB rådgiver både private og offentlige virksomheder i kommunikationsanliggender. Vi sparrer med virksomhedens ledende medarbejdere om strategien – og i særdeleshed den kommunikation, der skal understøtte jer i at nå virksomhedens mål. På den måde er vi jeres fortrolige, jeres wingman – og djævlens advokat når der er behov for det.

Vi udfordrer ledelsen på lederkommunikation og på det at være synlige på sociale medier. Fordi når man gør det godt dér, giver man andre en mulighed for at dele de vigtige budskaber og gode historier.

Vi minder om, at den gode gammeldags ølkasse nok holder endnu, men at der trods alt skal mere til i dag. At det personlige nærvær, øjenhøjde og autenticitet skal være til stede i kommunikationen – både i det fysiske rum og på de digitale medier.

Hvad skal man bruge kommunikationsstrategi til?

Strategisk kommunikation handler om forretningen. Og det handler om at sikre, at kommunikationen bidrager til understøtte de mål, virksomheden har sat sig. Det kræver en klar kurs – og klar tale. På den måde bidrager kommunikationsstrategien til at skabe de ønskede resultater. Hvis den føres ud i livet og ikke blot er købt i dyre domme og står på hylden.

Tøndermarsk Initiativet er et eksempel på, hvordan vores arbejde med en kommunikationsanalyse og kommunikationsstrategi er blevet brugt og eksekveret i form af effektfuld borgerinddragelse. 

Hos KALB sætter vi gang i det strategiske kommunikationsarbejde ved at:

  • pege på og rådgive om udfordringer og muligheder
  • hjælpe jer med at finde ind til den vigtige kernefortælling, der, med udgangspunkt i hvad hjertet i virkeligheden banker for, er kernen i al god kommunikation
  • tage jer gennem hele rejsen fra idé til færdigt koncept
  • være jeres kommunikationsrådgiver, der følger med fra start til slut

Hvad skal man bruge kommunikationsstrategi til?

Strategisk kommunikation handler om forretningen. Og det handler om at sikre, at kommunikationen bidrager til understøtte de mål, virksomheden har sat sig. Det kræver en klar kurs – og klar tale. På den måde bidrager kommunikationsstrategien til at skabe de ønskede resultater. Hvis den føres ud i livet og ikke blot er købt i dyre domme og står på hylden, forstås.

Læs mere / skjul

Tøndermarsk Initiativet er et eksempel på, hvordan vores arbejde med en kommunikationsanalyse og kommunikationsstrategi er blevet brugt og eksekveret i form af effektfuld borgerinddragelse. 

Hos KALB sætter vi gang i det strategiske kommunikationsarbejde ved at:

  • pege på og rådgive om udfordringer og muligheder
  • hjælpe jer med at finde ind til den vigtige kernefortælling, der, med udgangspunkt i hvad hjertet i virkeligheden banker for, er kernen i al god kommunikation
  • tage jer gennem hele rejsen fra idé til færdigt koncept
  • være jeres kommunikationsrådgiver, der følger med fra start til slut

Tøndermarsk initiativet

Hvem ved bedre end borgerne, hvad der gør Tøndermarsken til et bedre sted at arbejde, bo og være i? KALB var med til at sikre, at borgernes stemmer blev hørt i Tøndermarsk Initiativets første måneder.

Inddragelse og samskabelse

Når det gælder den offentlige kommunikation, kommer vi ikke udenom, at kommunikationsstrategien involverer mange forskellige aktører og interessenter, som for eksempel kommunale og private virksomheder, foreninger og frivillige.

Når mange forskellige mennesker går sammen om en fælles sag, så kan de skabe store resultater. Vi kan være partneren, der sætter kursen for den fælles strategi. Se for eksempel, hvordan vi gjorde, da Tønder Sygehus var i farezonen for at blive lukket i en regional sparerunde.

Inddragelse og samskabelse

Når det gælder den offentlige kommunikation, kommer vi ikke udenom, at kommunikationsstrategien involverer mange forskellige aktører og interessenter, som for eksempel kommunale og private virksomheder, foreninger og frivillige.

Når mange forskellige mennesker går sammen om en fælles sag, så kan de skabe store resultater. Vi kan være partneren, der sætter kursen for den fælles strategi. Se for eksempel, hvordan vi gjorde, da Tønder Sygehus var i farezonen for at blive lukket i en regional sparerunde.

Tønder sygehus

Et sygehus, der pludselig ser ud til at være lukningstruet, kræver en helt speciel kampagne, der med sammenhold og et fælles afsæt kan skabe de rammer og betingelser, der gør, at Sundhedsudvalget i Region Syddanmark forstår, at Tønder Sygehus ikke blot er et daghospital.

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.