Visuel identitet

Branding

Grafisk design

Om Marlene

Marlene er bureauets 100-meter-mester i at udvikle visuelt indhold, der skaber rød tråd mellem kommunikation og design.

Her hos KALB er det Marlene, der blander farverne og tegner stregerne, så vores kunder visuelt kommunikerer de værdier, de står for. Hun sikrer sammenhæng mellem ord og billede – for hun kan slet ikke lade være med at tænke strategi og koncept ind i ethvert visuelt element.

Marlenes spidskompetencer er særligt inden for visuel identitet, branding og webdesign. Men hun elsker også at udvikle logoer og layouter – og at udfordre sig selv med animationer. Uanset om det er det ene eller det andet, designer Marlene med fokus på målgruppe, produkt og marked, og skaber visuelle identiteter der taler ind i virksomhedens værdisæt.

Med en uddannelse som Art Director fra Skolen for Visuel Kommunikation – og erfaring fra både bureau- og brandsiden, har Marlene et knivskarpt falkeblik, der skaber sammenhæng og forstærker budskab. For Marlene har hjerte og hjerne for at løse problemstillinger gennem design, som rammer modtageren lige dér, hvor det gør en forskel.

Udover at Marlene er uddannet Art Director, har hun også taget en uddannelse i Grafisk Design & Visuel Kommunikation fra Designhøjskolen i Aarhus samt Multimediedesigner fra Erhvervsakademi Aarhus.

Fun fact

I tidernes morgen er Marlene blevet spået til at få kæmpe succes i frisørfaget og blive større end selveste Dennis Knudsen.

Kaffe, Kurts Mor og klatring

Sidst vi tjekkede, boede Marlene i Aarhus, men man ved aldrig med hende. For egentlig kommer Marlene fra Sønderborg. Så flyttede hun til Aarhus. Men så ville hun til Sønderborg igen. Og nu er hun så flyttet tilbage til Aarhus.

Vi prøver stadig at finde ud af, hvad det liiige er, der trækker deroppe. Måske er det bodegaen Kurts Mor. Eller de mange kaffebarer. Det kan selvfølgelig også være, at der er bedre klatreklubber. Sidstnævnte har hun bedt os om at nævne, at hun pt. søger anbefalinger til.

Én ting står dog klart for os: hun må være vild med E45. Når hun altså ikke sidder i stillezonen i DSB. DSB har nemlig indtil for ganske nyligt været det billigeste for hende. Indtil hun blev gjort opmærksom på, at 5. gear godt kan bruges før 100 km/t.

Cases

Kohberg Bakery Group

Kohberg Bakery Group

Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.

Se resultatet

VinduesTeknikeren

VinduesTeknikeren

Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi.

Se resultatet

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.