Om Munkendam Gymnasium

When the shit hits the fan

Langt de fleste virksomheder og organisationer oplever på et tidspunkt at blive udsat for kritik – og i den forbindelse at blive genstand for mediernes opmærksomhed.

Nogle gange ved man godt på forhånd, at man har en sag, der kan udvikle sig til at blive offentligt omtalt. Så kan man forberede sig, blandt andet budskabs- og medietræne – andre gange kan det komme bag på
organisationen, at det er nu, man skal være klar til at svare for sig. Det oplevede Munkensdam Gymnasium, da de kom i medierne på grund af en såkaldt Tierliste, hvor piger rangeres. I den slags situationer er det godt med en hotline – et sted at ringe hen for at få sparring og rådgivning om, hvordan man bedst muligt håndterer både presse og øvrige interessenter.

Sådan et sted er vi hos KALB – vi løser løbende kommunikationsopgaver af mere kritisk karakter. Har du brug for akut hjælp, så ring gerne 23 73 10 22.

Cases

Kohberg Bakery Group

Kohberg Bakery Group

Som det største danskejede bageri og med mere end 500 ansatte er Kohberg bevidst om sit samfundsansvar. Og den årlige CSR-rapport er et vigtigt redskab, der både skærper fokus internt og udbreder kendskabet til Kohbergs indsats eksternt.

Se resultatet

VinduesTeknikeren

VinduesTeknikeren

Den nyopstartede virksomhed VinduesTeknikeren kontaktede os gennem SMV:Grøn – en EU-finansieret tilskudsordning. Ønsket fra VinduesTeknikeren var at få rådgivning til deres formidlingsstrategi.

Se resultatet

Skal vi skabe noget sammen?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.

Direktør og strategisk rådgiver

23 73 10 22 / marianne@kalb.dk