Optimér din kommunikation med proaktiv medietræning, der gør dig klar til at håndtere og forstå mediesituationer.

Bliv medietrænet

Du kender sikkert H.C. Andersens morale om, at én fjer bliver til fem høns – og netop, når vi taler medietræning, skal vi huske, at det, vi siger og gør, kan opfattes på mange måder.

Hvis vi ikke tænker os om, kan en enkelt udtalelse komme helt ud af proportioner.

Medietræning er en proces, hvor du og dine kollegaer forbereder jer på at håndtere mediehenvendelser og situationer, der kan opstå i forbindelse med virksomhedens kommunikation med omverdenen. Det er et stort ansvar at repræsentere en virksomhed, og den måde, du kommunikerer i en krisesituation, kan have stor indvirkning på virksomhedens omdømme og tilliden hos virksomhedens interessenter.

Med proaktiv medietræning er du allerede et skridt foran i en krisesituation. Som strategisk kommunikationsbureau ved vi, hvor vigtigt det er for virksomheder og organisationer at være forberedte – især i en verden, hvor pressen og de digitale medier spiller en større rolle for ens omdømme. Det er afgørende, at medarbejdere og ledere har den nødvendige viden og færdigheder til at kommunikere klart og effektivt med offentligheden – ellers stiger risikoen for, at noget udvikler sig til krisekommunikation.

Hos KALB udvikler vi et skræddersyet medietræningsforløb med udgangspunkt i netop din virksomhed og de kriser eller udfordringer, som din virksomhed kan komme ud for. Vi trækker fiktive cases ind, men tænker også jeres eksisterende oplevelser ind i det forløb, vi udvikler til jer.

Målet med medietræningen er, at du og dine kollegaer får den nødvendige viden og færdighederne til at kommunikere klart, effektivt og proaktivt med offentligheden, uanset om det er i en krisesituation eller i dagligdagen. Det giver jer ikke bare en bedre forståelse for egne reaktionsmønstre, men også hvordan udtalelser og handlinger kan opfattes og spinnes, så I undgår at miste kontrollen. Med forståelse for mediesituationer er det nemmere at bevare kontrollen og på egen hånd sætte dagsordenen.

Medietræning ruster dig til at beskytte virksomhedens omdømme og øge tilliden hos kunder og andre interessenter til dit brand.

Er du interesseret i at vide, hvordan vi udformer et medietræningsforløb med fokus på din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os.

Med medietræning forbereder vi dig på at håndtere det

uforudsete eller kritiske. Det gør vi ved hjælp af:

Situationsanalyse

Mediecases

Rollespil

Medierelationstræning for ledere

Medierelation

Krisekommunikation

Simuleringer

Pressehåndtering

Praktisk medietræning

Issues Management

Social medietræning

Træning i at tale på TV og i radio

Krise- og forandringskommunikation

Krisekommunikation

Issues Management

Medietræning

Procesfacilitering

Forandringskommunikation