Strategisk kommunikation / Kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategien hjælper dig med at opnå dine forretningsmål.
Kommunikationsstrategi
Hos KALB siger vi altid, at dét, du kommunikerer og markedsfører, skal understøtte din forretningsstrategi.
Derfor kan du forvente, at vi spørger ind til din virksomhed og målene for fremtiden – for det er netop dét, der skal danne fundament, når vi udarbejder en kommunikationsstrategi i samarbejde med dig. Vi vil gerne forstå din virksomheds mål, værdier og budskaber, så vi sammen skaber en skarp og anvendelig kommunikationsstrategi, som du nemt kan implementere og eksekvere på.
Hvad indeholder den?
En kommunikationsstrategi kan udfoldes på mange måder afhængigt af, hvad din virksomhed har brug for og ønsker at opnå.
Som regel indeholder den elementer som formål, mål, målgruppeanalyse, budskaber og kanaler – i nogle tilfælde også et kriseberedskab. Hvad din virksomhed har brug for, finder vi ud af i fællesskab – her har vi gode erfaringer med at afholde workshops, hvor relevante medarbejdere inddrages og giver deres besyv med. Ofte gemmer der sig vigtige guldkorn og erfaringer blandt virksomhedens medarbejdere, som gør kommunikationsstrategien endnu skarpere.
Fordelen for din virksomhed i at have en gennemarbejdet kommunikationsstrategi er, at den bidrager til at skabe en stærk og konsistent identitet, der understøtter dit brand og dit budskab. For at bruge en kendt udtryk er den med til at skabe den røde tråd i din kommunikation – og så gør den det nemmere for dig at målrette din kommunikation, fordi kommunikationsstrategien giver dig en bedre forståelse for din målgruppe. Når du kender din målgruppe, er det nemmere at vide, hvor og hvordan du når dem.
Kommunikationsstrategien er rammen
for din fremtidige kommunikation og tager højde
for meget – vi arbejder blandt andet med:
Målgruppeanalyse
Budskaber
Årsplaner
Implementering og eksekvering
Måling og evaluering
Workshops
Interessentanalyse
Anbefalinger og retningslinjer
Personaer
Kanaler og platforme
SWOT-analyse
Målgrupper og segmentering
Kernefortælling
Handlingsplaner
Formål og mål
Konkurrenter
Cases
Lund og Lykkegaard Arkitekter
Virksomheder er altid på en udviklingsrejse, og med Lund og Lykkegaard Arkitekter var vi med på rejsen som rådgivere i deres NextStep-forløb. Vores rolle var at guide dem i at finde helt ind til formålet med deres kommunikation, så de fik redskaberne til arbejdet med markedsføring af deres arkitektvirksomhed.
N.T. Bolig Pavillon
Hos N.T. i Tinglev ønskede de at udbrede kendskabsgraden til deres nyeste forretningsområde, N.T. Bolig Pavillon, og på samme tid vedligeholde det lokale kendskab til deres tre andre forretningsområder. De ville gerne øge deres online tilstedeværelse og ønskede at udforske nye digitale platforme og kanaler.
Masker i Marsken
Foreningen Masker i Marsken stod overfor lanceringen af Danmarks nye Strikkefestival, Masker i Marsken, og havde i den forbindelse brug for at udbrede kendskabet til festivalen og sætte skub i billetsalget. Vi var med fra start, og her hjalp vi indledningsvist foreningen med at udarbejde en visuel identitet, designmanual og hjemmeside, som havde til formål at informere om festivalen til både interessenter, frivillige, stadeholdere og gæster.
Strategisk kommunikation
Kommunikations-
strategi
Målgruppeanalyse
PR &
pressehåndtering
Branding
Grøn kommunikation
& ESG-rapport
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.
Bureaudirektør