Pressemeddelelse, KALB og Klosterbiler, 28. maj 2020

Kloster Mærken ledte til stærkt lokalt samarbejde

Til Kloster Mærken i 2019 bød Henning Christiansen, ejer af Klosterbiler, på et gavekort fra det lokale kommunikationsbureau KALB. Han tænkte, at han skulle bruge det på et kursus – i stedet har det resulteret i et mere langvarigt forhold og strategisk rådgivning om markedsføring.

 

Rådgivning til omstilling af markedsføring fra print- og avisannoncer til onlinekampagner og synlighed på sociale medier, kunde- og medarbejderundersøgelser, opbygning af kernefortælling, udarbejdelse af logo, kursus i LinkedIn og Facebook – dette er blot nogle af de ting, der kom ud af det samarbejde, der tog sin begyndelse til Kloster Mærken.

– Jeg havde brug for en gennemgang af min markedsføring. Og når vi nu har så stærkt et kommunikationsbureau liggende lige her i Tønder Kommune, er det jo bare om at støtte lokalt og benytte os af hinanden. Det her samarbejde har givet Klosterbiler rigtig meget allerede, det er der slet ingen tvivl om – og jeg glæder mig til, at kunderne ser resultaterne af det fine arbejde, udtaler Henning Christiansen, der ejer Klosterbiler i Løgumkloster.

Begejstring for lokalt trefoldigt samarbejde

Samarbejdet har på mange måder været givtigt for Klosterbiler. I første omgang bød Henning Christiansen til Kloster Mærkens auktion på en dags kommunikationsarbejde hos KALB, men det er endt med et solidt og udviklende samarbejde, hvor hele Klosterbilers kommunikation har fået en strategisk gennemgang. Og hos KALB deler man ligeledes begejstringen for samarbejdet.

– Samarbejdet med Klosterbiler er endnu et af dem, vi sætter særlig pris på. Det er skønt at arbejde sammen lokalt og dejligt, at vi også har kunne samarbejde med en lokal iværksætter – nemlig Kenni Holdt en lokal grafiker i Løgumkloster. Vi har vores egne grafikere inhouse, men her valgte vi at teame op med Kenni, og det har været rigtig spændende med øjne udefra og dejligt at mærke, at vi sammen kunne løse logoopgaven for Klosterbiler, udtaler Marianne Kalb, direktør for KALB.

KALB har gennemført både interne og eksterne spørgeundersøgelser for Klosterbiler – og den efterfølgende markedsføringsplan, historien om Klosterbiler og det visuelle udtryk bygger blandt andet på indsigter fra undersøgelserne. Alle medarbejdere i Klosterbiler og knapt 2000 kunder har således fået mulighed for at give udtryk for deres holdning til Klosterbiler. Svarene glæder Henning Christiansen:

– Vi ved jo egentlig godt, at vores kunder er glade for os, ellers kom de jo ikke igen og igen. Men det har været rigtig godt at få indsamlet data struktureret, og der har bestemt også være nogle øjenåbnere undervejs. Når vores kunder siger, at de vægter den gode, personlige kontakt og god service, og de ovenikøbet siger, at de anbefaler os til andre, ja, så kan man kun være en glad mand.
Klosterbiler har netop lanceret en ny hjemmeside – og tager gerne imod besøg på www.klosterbiler.dk

Kontakt:

For mere information kontakt Henning Christiansen, Klosterbiler på telefon 74744548 eller mail hc@klosterbiler.dk. Eller Marianne Kalb på telefon 23731022 eller per mail marianne@kalb.dk.

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev
... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.
Tak for din tilmelding
Din email er nu blevet tilføjet til vores nyhedsbrev. Og du vil nu løbende modtage vores tips & tricks.