KALB-kursus:

Presse i praksis [Aabenraa]

På dette todageskursus arbejder vi fokuseret med, hvordan du får en historie ud over rampen og ind i avisen.

Som ansvarlig for virksomhedens presseindsatser står du med opgaven om at formidle dét, der internt i organisationen er en god historie, til noget der også vækker ekstern interesse. Det betyder samtidig, at du bærer en del af ansvaret for at nå organisationens overordnede strategiske forretningsmål.

På dette todageskursus arbejder vi fokuseret med, hvordan du får en historie ud over rampen og ind i avisen. Som ansvarlig for virksomhedens presseindsatser står du med opgaven om at formidle dét, der internt i organisationen er en god historie, til noget der også vækker ekstern interesse. Det betyder samtidig, at du bærer en del af ansvaret for at nå organisationens overordnede strategiske forretningsmål.

Vi forbereder dig på at få succes med pressearbejdet – både i medierne og overfor ledelsen. På kurset starter vi med at få den grundlæggende pressefaglighed på plads. Herefter taler vi ind i forventninger; hvornår og hvordan er noget en god historie? Og hvad kan man forvente af en presseindsats?

Journalisterne er gatekeeperne mellem organisationens gode historie og oplysningen til det brede publikum. Derfor dykker vi på dette kursus ned i den strategiske udvælgelse af relevante medier og metoder til at bryde gennem lydmuren og pitche en historie succesfuldt til journalisten. I den forbindelse taler vi om, hvilken rolle medierne spiller i samfundet 2023 – og hvilke præmisser de arbejder inden for. Når vi forstår journalisternes hverdag, forstår vi også, hvordan og hvor vi møder dem.

Vi kommer desuden omkring mediehåndtering og krisekommunikation. Hvordan ved man, hvornår man skal reagere, og hvordan tackler man pressen i stormvejr?

Undervejs gæster en række oplægsholdere kurset og deler ud af deres pressefaglige viden, så du både får et nuanceret indblik og fornyet inspiration. Der vil også være praktiske øvelser undervejs i form af mini-workshops og en hjemmeopgave mellem de to kursusdage, så du hurtigt får fingrene i mulden og afprøvet din nye viden og værktøjer.

Udbyttet

  • Genopfriskning af pressearbejdets grundprincipper – fra nyhedskriterier til nyhedstrekanten
  • Redskaberne til at vinkle ”den gode historie”, så den får spalteplads
  • Styrkelse af presseindsatsens understøttelse af virksomhedens strategiske forretningsmål
  • Et skærpet blik for historier, der kan støtte virksomhedens strategiske forretningsmål eller styrke virksomheden omdømme
  • Øget gennemslagskraft i eksekveringen af en presseindsats
  • Rustet til at håndtere pressen både før, under og efter krisen.

Kurset er for dig, der:

  • Sidder i en kommunikations-, presse- eller marketingstilling, og som en del af dine arbejdsopgaver også har ansvaret for organisationens presseindsatser
  • Har brug for at få den grundlæggende pressefaglighed på plads – eller har brug for at få den genopfrisket
  • Ønsker at få succes med pressearbejdet – både i medierne og over for din ledelse
  • Gerne vil opkvalificere dig og bygge ovenpå din grundlæggende pressefaglighed.

Det er også for dig, der er iværksætter eller selvstændig, og dermed har alle ”hattene” på i din virksomhed.

Forberedelse

For at du får mest muligt ud af kurset, skræddersyer vi det, så det imødekommer de konkrete behov og udfordringer, som deltagergruppen står over for lige nu og her. Derfor skal du forud for kurset sende os dine to største udfordringer i forhold til pressearbejdet.

Hvad koster det?

Prisen er 9200,- kroner eksklusive moms og inkluderer:

  • Todageskursusforløb fordelt hen over en måned inklusive en hjemmeopgave mellem de to kursusdage
  • Individuel sparring på konkrete problemstillinger
  • Adgang til e-bog med tips og trick til PR
  • Et digitalt diplom
  • Fuld forplejning

Praktiske oplysninger

Dato og tid

Kurset finder sted i Aabenraa på Michael Jebsens Plads 3, 4.sal, 6200 Aabenraa på følgende datoer:

  • Torsdag den 11. maj klokken 09:00-16:00
  • Torsdag den 8. juni klokken 09:00-16:00

Passer datoen ikke?

Eller vil I gerne have et forløb skræddersyet til lige netop jeres virksomhed og jeres behov? Vi kommer gerne ud til jer og afholder et kursusforløb internt for jeres medarbejdere. Lad os tage en snak om jeres behov og ønsker, så vi sammen kan tilrettelægge et format, der passer til jer

Tilmeld dig KALB-morgen her

Kursusansvarlig

Marianne Kalb, direktør og strategisk rådgiver, KALB.
E-mail: marianne@kalb.dk
Telefon: 23731022

Mød den kursusansvarlige

 

Har du spørgsmål?

E-mail: info@kalb.dk
Tlf: 72 44 11 01

 

Følg med i KALBeriet

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.