fbpx

Grafisk & visuel
kommunikation

Grafisk design

Vi forklarer komplicerede processer og bringer budskaber til live med grafisk og visuel kommunikation.

Visuel kommunikation er en god måde at fange opmærksomheden hos ens målgruppe på. Det kan skabe en bestemt stemning eller fremkalde bestemte følelser, men det kan også meget mere end det. Man kan sige lige så meget med et flot grafisk design som med en ren tekst. Med et grafisk design kan du sende signaler om bestemte værdier og kompetencer, og det kan samtidig understøtte den skrevne tekst.

Dit budskab modtages nemlig helt anderledes, hvis det komplementeres af meningsfyldte illustrationer eller informerende grafik. Derfor arbejder vi hos KALB med visuel og grafisk kommunikation og konceptudvikling i mange forskellige former.

Visuel identitet

En visuel identitet er den røde tråd, som samler alt det, der kendetegner netop din virksomhed. Her sætter du tonen og stilen og fremhæver din virksomheds personlighed. En klar visuel identitet sikrer dig genkendelighed, og at du adskiller dig fra konkurrenterne. Folk får simpelthen lettere ved at afkode og huske din virksomhed, når den ligner sig selv, uanset platform, kanal, tid og sted. Og en visuel identitet gør det også lettere for dig at markedsføre og kommunikere om virksomheden.

Vi hjælper dig med at skabe en visuel identitet, der understøtter dit brand og din virksomhed, og som samtidig underbygger din virksomheds fortælling i et grafisk design, der foldes ud i for eksempel logo, stemning og farver. Det har vi blandt andet hjulpet Hostrups Hotel med.

Grafisk design

Vi forklarer komplicerede processer og bringer budskaber til live med grafisk og visuel kommunikation.

Visuel kommunikation er en god måde at fange opmærksomheden hos ens målgruppe på. Det kan skabe en bestemt stemning eller fremkalde bestemte følelser, men det kan også meget mere end det. Man kan sige lige så meget med et flot grafisk design som med en ren tekst. Med et grafisk design kan du sende signaler om bestemte værdier og kompetencer, og det kan samtidig understøtte den skrevne tekst.

Dit budskab modtages nemlig helt anderledes, hvis det komplementeres af meningsfyldte illustrationer eller informerende grafik. Derfor arbejder vi hos KALB med visuel og grafisk kommunikation og konceptudvikling i mange forskellige former.

Visuel identitet

En visuel identitet er den røde tråd, som samler alt det, der kendetegner netop din virksomhed. Her sætter du tonen og stilen og fremhæver din virksomheds personlighed. En klar visuel identitet sikrer dig genkendelighed, og at du adskiller dig fra konkurrenterne. Folk får simpelthen lettere ved at afkode og huske din virksomhed, når den ligner sig selv, uanset platform, kanal, tid og sted. Og en visuel identitet gør det også lettere for dig at markedsføre og kommunikere om virksomheden.

Vi hjælper dig med at skabe en visuel identitet, der understøtter dit brand og din virksomhed, og som samtidig underbygger din virksomheds fortælling i et grafisk design, der foldes ud i for eksempel logo, stemning og farver. Det har vi blandt andet hjulpet Hostrups Hotel med.

Hostrups Hotel

Hostrups Hotel kom til KALB, med ønsket om ny hjemmeside og visuel identitet med nyt logo, der skal inspirere og opfordre til besøg – både til konferencer, fester og stunder i tosomhed.

Levende kommunikation og video

I 2020 vil mere end 80 % af internetbaseret trafik bestå af film og levende billeder. Derfor findes der velsagtens ikke en moderne kommunikationsstrategi, hvor film, foto, video og animationer ikke er en del af eksekveringen. I huset har vi både grafikere, multimediedesignere og kolleger med fotokompetencer, og det betyder, at vi løser mange af disse opgaver inhouse. Da Sammenslutningen af Danske Fodplejere satte ”Fod på livet” og gav gratis fodpleje til socialt udsatte, fulgte vi fodplejernes arbejde og lavede en video, der kan bruges i organisationens arbejde med at sætte fokus på fodplejernes faglighed. 

Kræver opgaven et helt særligt setup, samarbejder vi naturligvis med andre professionelle folk, der har spidskompetencer, der matcher en given opgave, eller det helt rigtige udstyr til formålet. På den måde kan vi løfte opgaven til et nyt niveau, som vi for eksempel gjorde med profilfilmen til Tøndermarsk Initiativet. 

Tøndermarsk initiativet

Hvem ved bedre end borgerne, hvad der gør Tøndermarsken til et bedre sted at arbejde, bo og være i? KALB var med til at sikre, at borgernes stemmer blev hørt i Tøndermarsk Initiativets første måneder.’

Levende kommunikation og video

I 2020 vil mere end 80 % af internetbaseret trafik bestå af film og levende billeder. Derfor findes der velsagtens ikke en moderne kommunikationsstrategi, hvor film, foto, video og animationer ikke er en del af eksekveringen. I huset har vi både grafikere, multimediedesignere og kolleger med fotokompetencer, og det betyder, at vi løser mange af disse opgaver inhouse. Da Sammenslutningen af Danske Fodplejere satte ”Fod på livet” og gav gratis fodpleje til socialt udsatte, fulgte vi fodplejernes arbejde og lavede en video, der kan bruges i organisationens arbejde med at sætte fokus på fodplejernes faglighed. 

Kræver opgaven et helt særligt setup, samarbejder vi naturligvis med andre professionelle folk, der har spidskompetencer, der matcher en given opgave, eller det helt rigtige udstyr til formålet. På den måde kan vi løfte opgaven til et nyt niveau, som vi for eksempel gjorde med profilfilmen til Tøndermarsk Initiativet. 

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.