Digital kommunikation / Digital strategi & organisk indhold
En digital strategi sætter klare rammer for dine kanaler og dit indhold, så du rykker tættere på dine kunder.
Det digitale landskab
Det er svært at komme uden om den digitale verden, der løber parallelt med den fysiske. Det gælder både som privatperson og virksomhed.
Online finder vi inspiration, netværker, holder kontakten ved lige, shopper og bliver klogere – det er her, din målgruppe er. Men det digitale landskab har brede vidder, og derfor er det nødvendigt at udarbejde en digital strategi, som kortlægger din målgruppes digitale færden, så du sikrer, at I rent faktisk krydser veje på rette tid og sted.
Hos KALB udarbejder vi altid en digital strategi i samarbejde med dig – og med fokus på dine mål og ønsker for din forretning. Den digitale strategi skal nemlig tage højde for, hvor du vil hen med virksomheden. Derfor vil du opleve, at vi stiller skarpe spørgsmål, som kan gøre os klogere – det er den bedste måde, vi kan rykke dig og din virksomhed. Når vi udarbejder den digitale strategi, forholder vi os blandt andet til formål og mål, målgrupper og deres digitale kunderejse, valg af kanaler, budskaber, og hvad der er relevant indhold ud fra målgruppen og kanalvalget.
Det er vigtigt at huske, at den digitale strategi er grobund for succes med din digitale kommunikation. Den gør det nemmere for dig at lægge handlingsplaner for dit indhold, for eksempel på sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok eller et helt femte medie.
Digitale handlingsplaner
Med den digitale strategi ved hånden, er det tid til at sætte handling bag ordene. Strategien skal ud at leve, og det kommer den med godt, levende og engagerende content/indhold.
Vi hjælper dig med at lægge handlingsplaner og producere indhold. Og så hjælper vi dig med community management eller krisehåndtering, hvis det trækker op til en shitstorm. Det fantastiske, og for nogle grænseoverskridende, ved sociale medier er, at de giver dig og din virksomhed mulighed for at gå direkte i dialog med kunder og andre målgrupper. Det giver dig værdifuld indsigt i, hvad der får din målgruppe til at agere og engagere sig – og derfor vejleder og rådgiver vi dig selvfølgelig om, hvilken platform der appellerer til hvilken målgruppe, og hvordan du skaber relevant content. Det gælder uanset, om det er tekst eller grafik – både organisk og til online annoncering.
Organisk indhold
Digitalt er mere end sociale medier – og hos KALB tænker vi hele paletten ind, når vi rådgiver dig om mulighederne for at nå din målgruppe. På den måde skaber kommunikationen og markedsføringen mest mulig værdi for dig og din virksomhed. Når du kommunikerer til din målgruppe, skal du derfor medtænke alle jeres touchpoints i kunderejsen – lige fra nyhedsbrevet til et Instagram- eller LinkedIn-opslag.
Indholdet på de forskellige kanaler skal hænge sammen og være tro mod din brandidentitet, så din virksomhed er genkendelig på tværs. Vi hjælper dig med at skabe en gennemgående synergi ved hjælp af indhold, der taler og udtrykker sig med netop din virksomheds stemme, så den er genkendelig og samtidig tiltaler din(e) målgruppe(r).
Det digitale landskab er stort. Vi rådgiver,
eksekverer og arbejder blandt andet med:
Digital strategi
Content til Youtube
Content til LinkedIn
Landingsider
Handlingsplaner
Content til Facebook
Content til TikTok
Copywriting
Content til Snapchat
Content til Instagram
Nyhedsbreve
Community management
Cases
Masker i Marsken
Foreningen Masker i Marsken stod overfor lanceringen af Danmarks nye Strikkefestival, Masker i Marsken, og havde i den forbindelse brug for at udbrede kendskabet til festivalen og sætte skub i billetsalget. Vi var med fra start, og her hjalp vi indledningsvist foreningen med at udarbejde en visuel identitet, designmanual og hjemmeside, som havde til formål at informere om festivalen til både interessenter, frivillige, stadeholdere og gæster.
Klosterbiler
Klosterbiler i Løgumkloster ønskede at øge deres online tilstedeværelse og udforske nye digitale muligheder. Det første, vi sammen med bilforhandleren iværksatte, var en opstartsworkshop, hvor vi afdækkede og identificerede behov og proces samt kundernes rejse gennem Klosterbiler.
Fredericia Maskinmesterskole (FMS)
Fredericia Maskinmesterskole havde i 2021 to afdelinger i henholdsvis Fredericia og Esbjerg med et ønske om også at etablere sig i Sønderborg. I den forbindelser varetog vi public affairs-opgaven og hjalp med at åbne de rette døre til de rette netværk, så idéen om en maskinmesterskole blev betragtet som noget positivt hos de rette personer.
Digital kommunikation
Digital strategi & organisk indhold
Online kampagner & SoMe
Webudvikling & SEO
Visuel kommunikation
Grafisk design, video & animation