Digital
kommunikation

Sociale og digitale medier

De sociale medier spiller en væsentlig rolle i moderne kommunikation. De giver dig og din virksomhed mulighed for at gå i direkte dialog med kunder og andre målgrupper – kort sagt online markedsføring i et troværdigt, relevant og uformelt univers.

På en måde er sociale medier blevet en slags hverdagskost i de fleste virksomheder. Det er den del af din online markedsføring, hvor du har mulighed for at skabe den der helt særlige forbindelse mellem dit brand og din målgruppe, som giver brugerne lyst til at engagere sig.

Den øvelse kræver content, der er aktuelt, brugbart og giver følgerne noget at tale om. Det er inbound markedsføring, hvor du i stedet for at råbe op og forstyrre dine kunder giver dem noget, de kan bruge og selv opsøger. Det opnåede vi for eksempel sammen med Sikkerhedsstyrelsen og en klar SoMe-strategi for kampagnen ”Tænk småt – leg sikkert”.

Hos KALB vejleder og rådgiver vi dig om, hvilken platform der appellerer til hvilken målgruppe, og vi hjælper dig med at skabe relevant content, der passer til det enkelte medie, uanset om det er tekst eller grafik – også til annoncering. Vojens Gymnastik og Idrætsefterskole oplevede en markant elevtilgang, efter vi havde haft fingrene i deres hjemmeside og online annoncering. 

Vi hjælper dig med at udvikle en SoMe-strategi i form af handlingsplaner til Facebook, Instagram, LinkedIn eller et helt fjerde medie. Vi er med dig på hele rejsen fra første kontakt, til du står med en færdig strategi.

Sociale og digitale medier

De sociale medier spiller en væsentlig rolle i moderne kommunikation. De giver dig og din virksomhed mulighed for at gå i direkte dialog med kunder og andre målgrupper – kort sagt online markedsføring i et troværdigt, relevant og uformelt univers. 

Læs mere / skjul

På en måde er sociale medier blevet en slags hverdagskost i de fleste virksomheder. Det er den del af din online markedsføring, hvor du har mulighed for at skabe den der helt særlige forbindelse mellem dit brand og din målgruppe, som giver brugerne lyst til at engagere sig.

Den øvelse kræver content, der er aktuelt, brugbart og giver følgerne noget at tale om. Det er inbound markedsføring, hvor du i stedet for at råbe op og forstyrre dine kunder giver dem noget, de kan bruge og selv opsøger. Det opnåede vi for eksempel sammen med Sikkerhedsstyrelsen og en klar SoMe-strategi for kampagnen ”Tænk småt – leg sikkert”.

Hos KALB vejleder og rådgiver vi dig om, hvilken platform der appellerer til hvilken målgruppe, og vi hjælper dig med at skabe relevant content, der passer til det enkelte medie, uanset om det er tekst eller grafik – også til annoncering. Vojens Gymnastik og Idrætsefterskole oplevede en markant elevtilgang, efter vi havde haft fingrene i deres hjemmeside og online annoncering. (Link til VGIE(mangler))

Vi hjælper dig med at udvikle en SoMe-strategi i form af handlingsplaner til Facebook, Instagram, LinkedIn eller et helt fjerde medie. Vi er med dig på hele rejsen fra første kontakt, til du står med en færdig strategi.

VGIE

VGIE ønskede at gå all-in på online markedsføring. Vi udvikler og fører målrettede kampagner for at række ud til kommende elever og deres forældre – med et rigtig godt resultat.

Skal min virksomhed bruge sociale medier?

Det korte svar er JA. Vi samles ikke længere på samme måde om tv, radio og aviser. I stedet er sociale medier blevet markante kanaler til at nå og kommunikere med et bredt spekter af målgrupper, der altid har mobilen lige ved hånden.

Instagrammere kan have hundredtusindvis af engagerede unge følgere, uden at deres forældre nogensinde har hørt om dem. LinkedIn er portalen for erhvervsfolk og jobsøgende. YouTube er blevet opslagsværket, hvor vi både søger tutorials om alt fra bagværk til brugt bil – men også musikvideoer og sjove katte. Mens Facebook er platformen, hvor selv farmor følger med i familiens og verdens gang.

Men bare rolig, vi hjælper virksomheden med:

  • social mediestrategi
  • rådgivning om brugen af de forskellige platforme
  • at lægge handlingsplaner
  • at producere levende content
  • krisehåndtering, hvis der er optræk til shitstorm

    Skal min virksomhed bruge sociale medier?

    Det korte svar er JA. Vi samles ikke længere på samme måde om tv, radio og aviser. I stedet er sociale medier blevet markante kanaler til at nå og kommunikere med et bredt spekter af målgrupper, der altid har mobilen lige ved hånden.

      Læs mere / skjul

      Instagrammere kan have hundredtusindvis af engagerede unge følgere, uden at deres forældre nogensinde har hørt om dem. LinkedIn er portalen for erhvervsfolk og jobsøgende. YouTube er blevet opslagsværket, hvor vi både søger tutorials om alt fra bagværk til brugt bil – men også musikvideoer og sjove katte. Mens Facebook er platformen, hvor selv farmor følger med i familiens og verdens gang.

      Men bare rolig, vi hjælper virksomheden med:

      • social mediestrategi
      • rådgivning om brugen af de forskellige platforme
      • at lægge handlingsplaner
      • at producere levende content
      • krisehåndtering, hvis der er optræk til shitstorm

      Tøndermarsk Initiativet

      Hvem ved bedre end borgerne, hvad der gør Tøndermarsken til et bedre sted at arbejde, bo og være i? KALB var med til at sikre, at borgernes stemmer blev hørt i Tøndermarsk Initiativets første måneder.’

      Trekantområdet

      Trekanten Danmark efterspurgte en samarbejdspartner til at lægge den strategi og plan for markedsføring af en ny erhvervskandidat uddannelse, der ville sikre synlighed, der skulle til for at tiltrække nye kandidater til uddannelsen.

      Det var en afgrænset målgruppe og en spændende opgave at fange præcis de unge, der kunne være relevante til den specifikke uddannelse. Det krævede, som Trekanten Danmark også skrev i udbuddet ’at der tænkes ud af boksen både i forhold til kommunikationsplatforme og virkemidler’.

      Vi udviklede både koncept og en kampagne, hvor budskabet skulle tikke direkte ind hos de unge mennesker, der måske fandt den nye uddannelse relevant.

      Åbenlys

      ÅBENLYS  er en hyggelig dansk virksomhed, der bl.a. laver bæredygtige sojalys, økologisk kvalitetstøj og dansk håndlavet gin fri for kemi. ÅBENLYS har en stærk vision om at skabe bæredygtig hygge, hvor alle kan være med.

      ÅBENLYS gør det lettere at hygge sig med god samvittighed!

      Må vi byde på en kop kaffe?

      Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

      Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

      Må vi byde på en kop kaffe?

      Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

      Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

      Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

      ... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.