fbpx

Referencer

Vi samarbejder både med store og små virksomheder

Hos KALB samarbejder vi både med store virksomheder, der også opererer internationalt, og den lokale håndværksmester. Hver kunde og opgave er noget specielt, og for os handler det altid om at hjælpe kunden godt videre. Vi samler på gode historier, og herunder kan du læse om nogle.

Kohberg Bakery Group

– Løbende kommunikation 

Kohberg er meget mere end boller. Vores gode venner hos den sønderjyske brødfabrikant har stort fokus på at bage brød til alle danskere og til enhver lejlighed. Derfor er det gennem årene blevet til mange forskellige PR- og kommunikationsopgaver. Vi løfter deres historier om det gode brød og virksomheden ud til medierne og forbrugerne. 

Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune (Kultur- og Fritidsudvalget) hylder hvert år de frivillige foreninger ved det årlige nytårstræf på rådhuset. Som noget nyt præsenterede Kultur-og Fritidsudvalget, denne gang fire korte præsentationsvideoer af udvalgte projekter til nytårstræffet.

Hostrups Hotel

Hostrups Hotel kom til KALB, med ønsket om ny hjemmeside og visuel identitet med nyt logo, der skal inspirere og opfordre til besøg – både til konferencer, fester og stunder i tosomhed.

Skal vi hjælpe dig?

KALB rådgiver både private og offentlige
virksomheder iommunikationsanliggender…

Kjelkvist

Kjelkvist A/S havde vokseværk og havde brug for en ny visuel identitet, der afspejlede virksomhedens virkelighed som en markant rådgivende entreprenør med specialiserede afdelinger med entreprenører, anlægspartnere, vognmænd og kloakmestre.

Vi udarbejde derfor strategi og grafiske løsninger, der efterfølgende blev rullet ud på en ny hjemmeside.

VGIE

VGIE ønskede at gå all-in på online markedsføring. Vi udvikler og fører målrettede kampagner for at række ud til kommende elever og deres forældre – med et rigtig godt resultat.

Tønder Sygehus

Et sygehus, der pludselig ser ud til at være lukningstruet, kræver en helt speciel kampagne, der med sammenhold og et fælles afsæt kan skabe de rammer og betingelser, der gør, at Sundhedsudvalget i Region Syddanmark forstår, at Tønder Sygehus ikke blot er et daghospital.

Tøndermarsk Initiativet

Hvem ved bedre end borgerne, hvad der gør Tøndermarsken til et bedre sted at arbejde, bo og være i? KALB var med til at sikre, at borgernes stemmer blev hørt i Tøndermarsk Initiativets første måneder.’

Naturbiogas Sode

Med visionen om at koble Haderslev Næs til hele Danmarks grønne omstilling stod Naturbiogas Sode overfor en vanskelig kommunikationsudfordring, da de skulle formidle specialistviden til en lokalbefolkning og kommune i forbindelse med indhentning af tilladelse til rejsning af biogasanlæg på Haderslev Næs.

For at kunne indhente en tilladelse til opbygning af deres biogasanlæg i Haderslev, skulle der et flertal til, og dette kunne kun opnås via en intensiv faglig kommunikations- og informationsindsats.

Haderslev Krisecenter

Haderslev Krisecenter er som så mange steder afhængige af de frivillige hænder, de kan tiltrække. En stor del af arbejdet på centret løftes af de dygtige og engagerede frivillige. 

Haderslev Krisecenter oplevede en faldende interesse ved deres Åbent Hus-arrangementer og et fald i tilgangen af ansøgninger fra frivillige ildsjæle. I tæt samarbejde med centret tilrettelagde vi en plan for et forløb med formålet at rekruttere dobbelt så mange frivillige, som de allerede var på centret.

Klosterbiler

I Løgumkloster ligger Klosterbiler. En bil-ekspert, der både favner over et Automester-værksted og en Peugeot-forhandler – samt biludlejning. Klosterbiler ønskede en stærk og selvstændig retning for deres brand og virksomhed. Den overordnede paraply og det grundlag, som alle markedsføringsindsatser skulle tale ind i – og ud fra.

Frøslev Træ

Frøslev Træ er træeksperter og handler B2B med træ. De leverer træ til for eksempel byggemarkeder.

Frøslev Træ oplevede akut mangel på materiale, da de skulle afsted til messe. Her blev KALB kontaktet med opgaven om at udarbejde et katalogkoncept for Frøslev Træs mange produkter.

KALB udviklede grafisk koncept for katalogerne, så Frøslev Træ stod skarpt på både messer og byggemarkeder.

SADF

– Løbende kommunikation 

Med en ny bestyrelse ved roret havde de lægeeksaminerede fodplejeres brancheforening Sammenslutningen af Danske Fodplejere (SADF) brug for en klar strategi, der fastlægger, hvilken position og profil, brancheforeningen skal have både i forhold til fodplejere og den omkringliggende verden.

Trekantområdet Danmark

Trekanten Danmark efterspurgte en samarbejdspartner til at lægge den strategi og plan for markedsføring af en ny erhvervskandidat uddannelse, der ville sikre synlighed, der skulle til for at tiltrække nye kandidater til uddannelsen.

Det var en afgrænset målgruppe og en spændende opgave at fange præcis de unge, der kunne være relevante til den specifikke uddannelse. Det krævede, som Trekanten Danmark også skrev i udbuddet ’at der tænkes ud af boksen både i forhold til kommunikationsplatforme og virkemidler’.

Vi udviklede både koncept og en kampagne, hvor budskabet skulle tikke direkte ind hos de unge mennesker, der måske fandt den nye uddannelse relevant.

Rømø

På baggrund af udviklingsplanen for Rømø ”Udviklingsplanen – Én fælles retning for Rømø 2020”, lå mange indsatser i pipeline for Rømø og Tønder Kommune i arbejdet for udviklingen af vadehavsøen. KALB bød ind på den spændende opgave – og gravede dybt for at finde de helt gode historier fra og om vadehavsøen.

Åbenlys

ÅBENLYS  er en hyggelig dansk virksomhed, der bl.a. laver bæredygtige sojalys, økologisk kvalitetstøj og dansk håndlavet gin fri for kemi. ÅBENLYS har en stærk vision om at skabe bæredygtig hygge, hvor alle kan være med.

ÅBENLYS gør det lettere at hygge sig med god samvittighed!

Fremtidens Aabenraa

Aabenraa Kommune har gang i noget fantastisk, nemlig ”Fremtidens Aabenraa”. En del af udviklingsplanen handler om fornyelse af den nordlige ende af byens gågade. Med afsæt i Fremtidens Aabenraa udviklede vi grundfortæling om netop Nørreport – fremtidens hyggeligste med særlige specialbutikker, værksteder og små gemte passager med ro til fordybelse og samvær.

Hotline Syddanmark

Kommunerne i Syddanmark ønskede først et nyt markedsføringskoncept for en service forankret i kommunerne. Men da vi gik til opgaven, blev det klart, at behovet måske så anderledes ud. Efter god og lærerig sparring blev det derfor til en opgave af noget anden karakter, som vi endte med at løse. Det er godt eksempel på, at vi ofte agerer som ”djævens advokat” og udfordrer værdien af den opgave, man ønsker løst.

Højer Pølser

Da Højer Pølser i efteråret 2015 vandt fem medaljer på den tyske SÜFFA messe, iværksatte vi en PR-indsats, der fik pølsemagerne i Højer til at smile endnu bredere. For kvalitet i international klasse skal naturligvis også brande virksomheden nationalt.

Kohberg Foodservice

– Wienerbrød i lyserødt univers

Kohbergs nye innovative wienerbrød er både smagfulde og farverige. Derfor er de lanceret i et farverigt univers, der underbygger fortællingen om klassisk wienerbrød med et moderne twist og overraskende smagskombinationer.

MHO-Co

Det Esbjerg-baserede rederi leverer service til offshorebranchen, hvor rederiets særlige crew transfer vessels sejler vindmølleteknikere ud til havvindmølleparker i Nordsøen.

Med specialdesignede skibe, der er ekstra store, driftssikre og miljøvenlige er MHO-Co et innovativt rederi drevet af passion og stor knowhow. På LinkedIn fandt vi stil og tone og udvikler løbende værdiskabende indhold, der giver synlighed overfor rederiets kunder og brokers – og som har givet grobund for en stor og aktiv følgerskare direkte i målgruppen.

Kohberg katalog

Kohberg Bakery Group

– CSR-rapport med grøn profil og strategisk sigte

Kohberg bruger den årlige CSR-rapport som springbræt til at få bageriets gode historier om bæredygtighed og samfundsansvar frem i lyset. Vi samler trådene og oversætter mål, handlinger og resultater til en rapport med gode historier om konkrete grønne initiativer og menneskerne bag statistikkerne.

Sammenslutningen Af Danske Fodplejere magasin indhold

Fagbladet Danske Fodplejere

SADF er brancheforening for cirka 450 professionelle og veluddannede fodplejere. Fire gang om året modtager medlemmerne det digitale fagblad Danske Fodplejere med artikler om fodpleje, nærværende portrætter og nyheder fra branchen og foreningen. Vi har udviklet konceptet for fagbladet og leverer indhold, opsætning og annoncesalg til hver udgivelse. 

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.