fbpx

Hotline Syddanmark

– Digital hotline – Hjælp til markedsføring – eller hvad? 

Kommunerne i Syddanmark ønskede først et nyt markedsføringskoncept for en service forankret i kommunerne. Men da vi gik til opgaven, blev det klart, at behovet måske så anderledes ud. Efter god og lærerig sparring blev det derfor til en opgave af noget anden karakter, som vi endte med at løse. Det er godt eksempel på, at vi ofte agerer som ”djævens advokat” og udfordrer værdien af den opgave, man ønsker løst. Her ændrede behovet sig fra markedsføringshjælp til forretningsudvikling og hjælp til afklaring om en digital hotline. Vi designede og gennemførte processen, der førte til beslutning. 

Et solidt og faktabaseret beslutningsgrundlag

Projektets fokus havde været drøftet gennem noget tid, og der herskede flere forskellige holdninger fra start, hvilket hurtigt blev klart. Vores rolle blev derfor at kortlægge de forskellige holdninger og processer i de enkelte deltagende kommuner. Kommunerne skulle bestemme sig for præcis, hvad der skulle ske med denne service, og samtidig være sikre på at træffe den rigtige og afgørende beslutning for borgerne – på et solidt grundlag. Og derfra blev det klart, at projektet havde behov for et stærkt fundament for den videre proces, hvor vi skulle være sikre på at varetage alles interesser.

Dette grundlag manglede – og således viste den første opgave sig i form af spørgeundersøgelser og interviews. De indsigter brugte vi i vores planlægning af en workshop, der skulle hjælpe alle kommunerne med at vende og dreje problemstillingen for til sidst at kunne afgive deres stemme enten for eller imod et konkret forslag – igen på et solidt grundlag, som vi både forud for dagen og på dagen udviklede.

At få alles besyv med inden planlægning af workshoppen viste sig at gøre underværker for processen, og sørge for alles pointer og holdninger blev tilgodeset på dagen. Vi endte med en vellykket workshop med både det helt håndgribelige resultat – nemlig en afgørelse – men også tilfredse deltagere, der følte sig set og hørt trods holdningsforskelle, og lige præcis dét var vi glade for!

Vi leverede:

Rådgivning og sparring

Spørgeundersøgelse til alle deltagende kommuner

Interviews med udvalgte kommuner

Kort rapport og oplæg

Udvikling og facilitering af workshop

Afsluttende opsamling

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.