Haderslev Krisecenter

Haderslev Krisecenter er som så mange steder afhængige af de frivillige hænder, de kan tiltrække. En stor del af arbejdet på centret løftes af de dygtige og engagerede frivillige.

De frivillige skal efter de almindelige ansattes arbejdstid hjælpe med at være til stede på centret og give beboerne det nærvær og den tryghed, som de har brug for. En vigtig opgave. Og netop fordi jobbeskrivelsen for de frivillige er relativt bred, så findes der mange forskellige profiler hos de frivillige hos Haderslev krisecenter, det kræver nemlig ingen bestemt baggrund at dele ud af nærvær, næstekærlighed og omsorg. Men det kræver en særlig indsats at finde frem til de ildsjæle.

Haderslev Krisecenter oplevede en faldende interesse ved deres Åbent Hus-arrangementer og et fald i tilgangen af ansøgninger fra frivillige ildsjæle. I tæt samarbejde med centret tilrettelagde vi en plan for et forløb med formålet at rekruttere dobbelt så mange frivillige, som de allerede var på centret. De var 14, da vi startede samarbejdet.

Vi valgte at vise det gode liv som frivillig frem, hvor vi optog film af de frivillige og i samarbejde med en dygtig lokal fotograf fik det materiale, vi ville bruge til at skabe awareness omkring frivillig-livet hos Haderslev Krisecenter. Vi viste en stærk gruppe af frivillige frem for at tiltrække flere frivillige.

Fra en bred til en målrettet annoncering sørgede vi for at kampagnen under navnet #KvinderForKvinder, blev sendt ud til flere relevante målgrupper. Vi tilpassede hele tiden løbende strukturen, budskabet og målgruppen, så vi havde så stærk en kampagne som muligt.

Samtidig sørgede vi for at websitet og centrets egen Facebook side var opdateret med genkendeligt indhold og spændende nyheder. Og oveni fik pressen selvfølgelig nys om den gode nyhed, at centret fik rekrutteret endnu flere frivillige igennem denne kampagne.

Så centret har allerede inden kampagnens udgang fået 30 ansøgninger og henvendelser fra interesserede, potentielle frivillige.

Vi kalder det en kampagne med mening.

Vi leverede:

Kampagnekoncept

Opdatering og udvikling af eksisterende hjemmeside

Udvikling af grafiske elementer

Content plan og guide til Facebook

Komplet online kampagne på platforme som Instagram og Facebook

Videoer med de frivillige – udvikling, produktion og redigering

Analyse af effekter og målgrupper

Design af merchandise som for eksempel muleposer

PR-indsatser

Mød teamet bagved

Mød teamet bagved

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Må vi byde på en kop kaffe?

Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med. Så – vi giver gerne bolden op til en kop kaffe og dén snak. Hos os – eller hos dig, hvad passer dig bedst?

Kontakt gerne Kirsten von Wildenradt på 20 70 11 77 eller Marianne Kalb på 23 73 10 22

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev

... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.