Strategisk kommunikation / Branding
Dit brand er måden, dine kunder og samarbejdspartnere opfatter dig, og din virksomhed.
Branding
Verden er fyldt med brands, store som små, og det er afgørende for en virksomhed at have en stærk og unik identitet, så dine kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter husker din virksomhed.
Men hvordan sikrer du det? Branding handler i sin grundessens om at skabe en positiv og mindeværdig opfattelse af din virksomhed, så du bliver husket og genkendt.
For mange handler branding om det visuelle udtryk, herunder logo, farver og designelementer, men branding er meget mere end det. En stærk brandidentitet er afgørende for at opnå succes og skabe tillid og loyalitet blandt kunderne – og så hjælper den til at adskille sig fra konkurrenter og skabe sin egen unikke position i markedet. Det handler om at være konsekvent og konsistent i sit visuelle og kommunikative udtryk. Du skal finde ind til din brandessens – og det har vi efterhånden hjulpet mange af vores kunder med.
Vores tilgang
Vores tilgang til brandingprocessen omfatter en dybdegående undersøgelse af din virksomhed.
Vi skal finde ind til kernen, og det gør vi blandt andet gennem din kernefortælling, dit payoff, din visuelle identitet og din tone of voice. Vi kan ikke bestemme, hvordan folk opfatter din virksomhed, men vi kan påvirke deres opfattelse ved at arbejde strategisk med kommunikation – her er det brugbart at have en kommunikationsstrategi, da den støtter op om din brandstrategi, dvs. hvor du vil hen med virksomheden og dit brand, og hvordan du vil opfattes.
Branding er en kontinuerlig proces, og arbejdet med dit brand stopper ikke bare, når du har fundet ud af, hvordan du gerne vil opfattes. Det kræver løbende benarbejde, og det kræver især, at dine kunder og målgrupper eksponeres for de budskaber, der fremhæver dit brand.
Du kan arbejde med branding på forskellige niveauer – og uanset hvilken type branding du har behov for at arbejde med, giver vi dig den sparring og rådgivning, du har brug for. Det afgørende er, at du har en klar forståelse for dine mål og en sammenhængende strategi for at opnå dem.
Branding
Branding kan have forskellige udgangspunkter afhængigt af, om du ønsker at brande din virksomhed, dine produkter, dine ansatte eller dig selv som et personligt brand.
1 Corporate branding (branding af virksomheden)
2 Product branding (branding af et specifikt produkt)
3 Employer branding (branding som arbejdsplads)
4 Personal branding (branding af en person)
1
Corporate branding (branding af virksomheden)
2
Product branding (branding af et specifikt produkt)
3
Employer branding (branding som arbejdsplads)
4
Personal branding (branding af en person)
Branding handler om styrke opfattelsen af dit brand.
Det bruger vi forskellige kommunikationsgreb til:
Corporate branding
Kernefortælling
USP og ESP
Mission
Product branding
Storytelling
Brand essens
Vision
Employer branding
Visuel identitet
Payoff
Målgruppeanalyse
Tone of voice
Logo
Værdier
Gap-analyse
Cases
Fredericia Maskinmesterskole (FMS)
Fredericia Maskinmesterskole havde i 2021 to afdelinger i henholdsvis Fredericia og Esbjerg med et ønske om også at etablere sig i Sønderborg. I den forbindelser varetog vi public affairs-opgaven og hjalp med at åbne de rette døre til de rette netværk, så idéen om en maskinmesterskole blev betragtet som noget positivt hos de rette personer.
Strategisk kommunikation
Kommunikations-
strategi
Målgruppeanalyse
PR &
pressehåndtering
Branding
Grøn kommunikation
& ESG-rapport
Skal vi skabe noget sammen?
Ethvert godt samarbejde begynder med, at vi ser hinanden i øjnene og sætter os sammen omkring bordet og taler om, hvad I har behov for – og hvad vi kan hjælpe jer med.
Bureaudirektør