“KALB er førende på Verdensmål!”

“KALB rocks!” “KALB gør en kæmpe forskel, og verden ville ikke kunne udvikle sig uden os!” “KALB er de bedste til at hjælpe andre virksomheder med CSR-kommunikation!”

 

Selvtilliden og fantasien manglede ikke noget, da KALB-teamet brugte en fredag på at kick-starte den interne samtale om, hvordan vi forholder os til FN’s Verdensmål. Men det er også ok – når man er i proces og befinder sig i Utopia-fasen! Vores beskedne håb er, at vi kan gøre Verdensmål til Hverdagsmål, og ikke frustrerende Vredensmål! Og at vi kan inspirere og hjælpe andre med samme opgave.

I samarbejde med Tina, som skriver sit speciale hos os, har vi nemlig sat os for, at vi selvfølgelig også skal have en klar stillingtagen, klare mål og en klar handlingsplan for, hvordan vi ser os selv i denne verden. Gennem årene har vi gjort mangt og meget, og uden at vi skal gøre os særligt hellige, har vi altid helt naturligt forholdt os til vores sociale ansvar ud fra devisen, ”den der har evnen, har også forpligtelsen”. For eksempel ved – så vidt som det er muligt – altid at åbne vores døre for folk, der er faldet udenfor arbejdsmarkedet eller har svært ved at komme ind på det.

Men der er i sandhed mange andre ting, vi kan og bør gøre.

Også selvom vi blot er en lille virksomhed med 8 ansatte, og man formentligt skal lede længe efter det CO2-aftryk, vi efterlader denne verden, så er der stadig meget, vi kan gøre.

Vi ved, at en del af vores DNA er at føle os ”store og stærke” – og i hvert fald vil vi hellere være ”små og vågne” end ”store og dovne”. Hvis du lader være med at fortælle det til nogen, kan vi afsløre, at inde i vores egne hoveder er vi faktisk et ”global-international-company” – og i hvert fald er det et faktum, at vi både er det førende kommunikationsbureau i Tønder Kommune OG kan kalde os ”de Sønderjyske PR-dronninger.”- i hvert fald hvad angår størrelse 😊

Så på det grundlag og med det mind-set føler vi os forpligtede til at gå i gang. Nu.

Processen i den fredag førte os ikke til afklaring og udvælgelse af de konkrete Verdensmål, vi vil fokusere på i fremtiden. Men det kommer i løbet af efteråret. Og det, der i hvert fald står helt klart, er, at det i den grad er givtigt at inddrage alle medarbejdere i processen, det bliver den både bedre, sjovere, kærligere, ærligere og klogere af!

Og på den måde gik vi på weekend med en følelse af, at vores løfte til omverdenen står vi til enhver tid på mål for – også når det gælder os selv; kommunikation med hjerte og hjerne.

 

Tilmeld dig KALBs nyhedsbrev
... og modtag løbende vores nyhedsbrev med tips og tricks, nyheder og inspiration fra vores verden.
Tak for din tilmelding
Din email er nu blevet tilføjet til vores nyhedsbrev. Og du vil nu løbende modtage vores tips & tricks.